کتاب و ادبیات

مجموعه کتابی که تصویرگری آن ۷ سال طول کشید

تهران- ایرنا- تصویرسازی مجموعه 5 جلدی نوجوانان و داستان های آسمانی هفت سال به طول انجامید زیرا نویسنده می خواست تصویرسازی هایش کلیشه ای نباشد. در نتیجه توجه ویژه به تصاویر، کتاب مورد استقبال خوانندگان 9 تا 15 ساله قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مجموعه پنج جلدی نوجوانان و داستان های بهشتیداستان های مذهبی و کوتاه با موضوع واقعه کربلا “کسی به او کمک نکرد” موضوع علی بن موسی الرضا علیه السلام امام هشتم در “سه انگور قرمز”مسئله فاطمه زهرا (علیها السلام) و علی بن ابی طالب (علیه السلام) در “عروسی که انگار مال هیچکس نیست”مسئله علی بن ابیطالب (علیه السلام) در “یکی برای همیشه” و واقعه کربلا در “نوشیدن تنها” است.

تصویرسازی این مجموعه 5 جلدی 7 سال به طول انجامید، زیرا نویسنده می خواست تصویرسازی هایش کلیشه ای نباشد. در نتیجه توجه ویژه به تصاویر، کتاب مورد استقبال خوانندگان 9 تا 15 ساله قرار گرفته است.

فاطمه مشهدی رستم نویسنده این کتاب ها، نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1346 در تهران به دنیا آمد. او از سال 1364 به طور جدی وارد عرصه نویسندگی کودک و نوجوان شد و از اولین کتاب های او می توان به «ترانه های شاد برای کودکان»، «آبجوی نیمه وسواس من»، «رنگین کمان کفش» و «تاپ تاپ» اشاره کرد. از دیگر آثار مشهد رستم می توان به «رزه کله گنجشکی»، «شب مثل بهشت»، «باغبان و فرشته آه»، «من و مادربزرگ و اینترنت»، «روزی غیر از روزهای دیگر»، «آبجی نیم من» اشاره کرد. وجبی، «باید به دریا نامه بنویسم»، «رنگین کمان کفش» و «من و بابا و چرخ جادو» اشاره کرد.

بخشی از متن کتاب “کسی کمکش نکرد”

مسلم که به هیچ وجه انتظار چنین بی وفایی را از یارانش نداشت، ناگزیر با حالت پریشان و درمانده تنهایی خود راه بازگشت را برگزید. تا اینکه پس از مدتی تاختن در هوای گرم و کوچه های ناآشنا و غریب کوفه، جلوی خانه ای ایستاد و در را زد. زنی در را باز کرد. مسلم گفت: ای زن تشنه و خسته ام، دنبال کسی و جایی می گردم که مرا پناه دهد!

زن به آرزویش رسید. اما وقتی پسر آن زن متوجه شد که او کیست، ماجرا را پنهان از چشم مادرش به ابن زیاد اطلاع داد. ابن زیاد نیز سربازان زیادی فرستاد تا مسلم را به خانه آن زن ببرند.

جنگ بین مسلم و سپاهیان شروع شد تا اینکه مسلم ضعیف شد. سربازان او را گرفتند و به قصر بردند. ابن زیاد از مسلم پرسید: ای مسلم به من بگو چرا به این شهر آمدی و میان مردمی که با هم متحد بودند اختلاف انداختی و اتحاد آنها را به هم زدی؟

مسلم پاسخ داد: از آنجا که تو بدون رضایت مردم بر آنها حکومت کردی و آنها را به جایی غیر از آنچه خدا دستور داده بود بردی. (صفحه 29)

او کتاب «کسی به او کمک نکرد» نوشت. فاطمه مشهدی رستم و تصویرسازی ساناز کریمیتری در 48 صفحه رنگی و مصور در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه در سال 1402 توسط انتشارات ذکر کودک و نوجوان منتشر شده است. این کتاب همراه با مقاله منتشر شده است.

مجموعه کتابی که تصویرسازی آن ۷ سال طول کشید

جلد کتاب

بخشی از متن کتاب سه دانه انگور قرمز

با رفتن وزیر و همراهانش، میهمانان به دستور خلیفه عباسی از فرصت استفاده کردند و با گفتگو و شوخی و خنده خود را سرگرم کردند و تا جایی که می توانستند از انواع میوه ها و غذاها و غذاها می خوردند. شربت های خنک و دلپذیر

پس از مدت کوتاهی صدای طبل در جای جای کاخ به گوش رسید، در این هنگام عده ای از خادمان دربار وارد تالار شدند. یکی از آنها با صدای بلند فریاد زد و گفت:

– گوش بده. باهوش باشید ای درباریان، بزرگان، بزرگان و اشراف، صاحبان و صاحبان، مهمانان و برگزیدگان خلیفه محبوب، برخیزید که تنها ولیعهد مامون، خلیفه خلفا که سلامت است، وارد شود. (صفحه 14)

او کتاب «سه دانه انگور قرمز» را نوشت. فاطمه مشهدی رستم و تصویرسازی مجتبی اسیانی در 32 صفحه رنگی و مصور در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه در سال 1402 توسط انتشارات ذکر کودک و نوجوان منتشر شده است. این کتاب همراه با مقاله منتشر شده است.

مجموعه کتابی که تصویرسازی آن ۷ سال طول کشید

جلد کتاب

بخشی از متن کتاب “عروسی مثل هیچکس”

آیا می خواهید بدون انجام کاری فقط یک پهلو بنشینید و سکوت کنید؟ البته می دانم که شما دو بار پیش پیامبر رفته اید، اما با تمام شرمندگی که دارید نتوانسته اید به او بگویید چه می خواهید و خواسته های خود را بیان کنید.

پسر فری صحبت های سعد را ادامه داد و گفت: مادرم هم این را برای من تعریف کرد، فکر می کنم نگفت چون هر بار به همین فکر می کرد، چطور می توانم دست خالی بروم و بگویم که آمده ام. به خواستگاری فاطمه علیها السلام؟

پسر به علی نگاه کرد و پرسید: اینطور نیست؟ آیا من حقیقت را نمی گویم؟» (صفحه 16)

او کتاب «عروسی مثل هیچکس» را نوشت. فاطمه مشهدی رستم و تصویرسازی ساناز کریمیتری در 32 صفحه رنگی و مصور در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه در سال 1402 توسط انتشارات ذکر کودک و نوجوان منتشر شده است. این کتاب همراه با مقاله منتشر شده است.

مجموعه کتابی که تصویرسازی آن ۷ سال طول کشید

جلد کتاب

بخشی از متن کتاب “یکی برای همیشه”

حمزه نفس نفس می زد کوچه ها را یکی پس از دیگری طی می کرد. از نخلستان هم گذشت که برخلاف هر روز باد گرمی برگ درختانش را خش خش می کرد. او برای رسیدن به خانه علی عجله داشت که متوجه خار کوچکی که در پنجه اش فرو رفته بود نشد. قطرات کوچک خون همراه با پاهای خسته و شتابزده و خاک آلود او حرکت می کردند!

در پایان در حالی که از خستگی و گرما تقریباً روی زمین بود به خانه علی علیه السلام رسید. فیوری به سرعت خود را به سمت کلون دراز کرد تا آن را زنگ بزند، اما ناگهان با فکری که به ذهنش خطور کرد پشیمان شد! کلون را رها کرد و با شانه های خمیده شروع کرد به دویدن از راهی که آمده بود. در همان حال زیر لب گفت: “اشتباه کردم! نباید از مسجد بیرون می رفتم! باید بیرون می آمدم و منتظر علی (ع) می بودم. (صفحه 24)

او کتاب «یکی برای همیشه» را نوشت. فاطمه مشهدی رستم و تصویرسازی ساناز کریمیتری در 32 صفحه رنگی و مصور در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه در سال 1402 توسط انتشارات ذکر کودک و نوجوان منتشر شده است. این کتاب همراه با مقاله منتشر شده است.

مجموعه کتابی که تصویرسازی آن ۷ سال طول کشید

جلد کتاب

بخشی از متن کتاب سقای تنه

به گفته این دوستمان، من با عباس رابطه خوبی ندارم، اما می دانم که او حاضر است جانش را برای برادرش بدهد. غیر از اینها، همان طور که گفتید، در ساعات مختلف شبانه روز آنقدر برای زن و بچه و یارانش آب می آورد که اسمش را سقا می گذاشتند! و البته به نظر من حق با آنها بود. زیرا او یک استخدام کننده واقعی است. سقائی که نامش را فقط سقای نینوا باید گذاشت.

ناظر نیزه خود را در آغوش گرفت و با کنجکاوی پرسید:

تنها آب شرب نینوا؟!

نگهبان ساکت ماند و جوابی نداد. کمی بعد نگهبان در حالی که به سواران نگاه می کرد گفت:

کاش ساقی ما هم بود! آن وقت ما هرگز آب نداریم. مخصوصا در جنگ ها! اگر حسین و عباس به فرمان ابن زیاد و میران و سروران ما گوش می دادند چه می شد؟! (صفحه 14)

مجموعه کتابی که تصویرسازی آن ۷ سال طول کشید

جلد کتاب

کتاب «سقای تنه» را نوشت. فاطمه مشهدی رستم و تصویرسازی ملیحه عین علی در 24 صفحه رنگی و مصور در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه در سال 1402 توسط انتشارات ذکر کودک و نوجوان منتشر شده است. این کتاب همراه با مقاله منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا