موسیقی

محمدعلی مرآتی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران شد

گزارش کردن هنر آنلاین و به گزارش روابط عمومی معاونت هنری، در حکمی از سوی امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی مراتی پژوهشگر موسیقی به عنوان مدیرعامل این مجموعه انتخاب شد. انجمن موسیقی

در متن این حکم آمده است:

آقای محمدعلی مراتی

با سلام و احترام؛

به موجب مصوبه مورخ 19 تیر 1403 جلسه هیئت امنای محترم شماره 356/س/ع و نظر به تجربیات، سوابق ارزنده، تعهد و دانش جنابعالی، به موجب این حکم به سمت مدیرعاملی انجمن موسیقی ایران منصوب می شوید.

انتظار می رود با رعایت ضوابط قانونی و مصوبات هیات امنای محترم و همچنین وظایف مندرج در اساسنامه انجمن موسیقی ایران گام های موثری در جهت اعتلای موسیقی ایرانی بردارید.

امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر امور موسیقی و رئیس هیئت مدیره انجمن موسیقی ایران.

محمدعلی مراتی متولد اول مهر 1351، تحصیل کرده موسیقی و دارای دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است. وی کمانچه را نزد استادانی چون منوچهر طاهرزاده، محمود مراتی، اردشیر کامکار و هادی منتظری و مبانی تخصصی موسیقی دستگاهی و آهنگسازی ایران را نزد اساتیدی چون فرامرز پایور، هوشنگ ظریف، منصور نریمان، محمدرضا لطفی، احمد پژمان، محمدرضا درویشی، کامبیز روشنروان. فرهاد فخرالدینی و هوشنگ کامکار بین سال‌های 1352 تا 1358 در دانشگاه تهران تحصیل کردند و آهنگ‌های مختلفی را در کارنامه هنری خود دارد.

مراتی دبیر و عضویت در شورای سیاستگذاری در چندین دوره از جشنواره موسیقی نواحی ایران و همچنین عضویت در هیات انتخاب و داوری و شورای سیاستگذاری در دوره های مختلف جشنواره موسیقی فجر بوده است.

مراسم اهدای جوایز در دفتر موسیقی معاونت هنری با حضور محمود سالاری معاون هنری، دکتر احمد صدری و استاد داود گنجه ای از اعضای هیئت امنای انجمن موسیقی ایران برگزار شد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا