علم و دانش

مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

تهران- ایرنا- مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات در کشورهای کره‌جنوبی و آمریکا موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، جشنواره اختراعات سیلیکون ولی آمریکا Silicon Valley International Invention Festival / (SVIF ۲۰۲۴) برای تبلیغ اختراعات پیشرفته در سراسر جهان راه‌اندازی شد و فرصتی منحصر به فرد برای مخترعان در راستای دریافت جوایز برتر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده فراهم کرد. این جشنواره همچنین برای سرمایه‌گذاران و مخترعان زمینه‌ای فراهم می‌کند تا محصولات خود را در سراسر مرزها پرورش دهند و تبلیغ کنند.

شرکت‌کنندگان در این جشنواره بین‌المللی، می‌توانند از حمایت‌ها، امتیازات و منابع مختلفی بهره‌مند شوند.

این رویداد، تحت حمایت فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های مخترعان و سازمان جهانی مالکیت فکری/ وایپو است، اختراعات پیشرفته را در سراسر جهان معرفی کرده و فرصتی منحصر به فرد برای مخترعان فراهم می‌کند تا اختراعات خود را تجاری کنند.

مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

این دوره از جشنواره یاد شده در ۲۶ تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (پنجم تا هفتم مرداد ۱۴۰۳) توسط فدراسیون بین المللی مخترعان و با حمایت سازمان جهانی مالکیت فکری، موسسه مخترعان کشور آمریکا (UIA) در منطقه سیلکون ولی (مرکز نمایشگاهی سانتا کلارا) با حضور مخترعان، دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا و موسسات علمی و تحقیقاتی بیش از ۳۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا، بحرین، بلغارستان، چین، کرواسی، چک، دانمارک، مصر، فرانسه، ایسلند، ایرلند، کره جنوبی، فلیپین، لهستان، کامرون، اسپانیا و سوئد برگزار شد.

گروهی از مخترعان ایرانی در این جشنواره شرکت کردند. امیرمسعود اسدی، مخترع و پژوهشگر ایرانی و دارنده مدال طلای اختراعات سوئیس و کره جنوبی، در کنار تیم مخترعان ایرانی، موفق به کسب مدال نقره در این جشنواره جهانی شد.

مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

وی در این باره توضیح داد: با توجه به حمایت سازمان‌های مهم بین‌المللی درحوزه اختراعات همچنین برگزاری در منطقه سیلکون ولی که از مهم‌ترین قطب‌های نوآوری و فناوری تحول‌آفرین جهان است، این عرصه جهانی یکی از برترین و معتبرترین نمایشگاه‌های اختراعات در دنیا محسوب می‌شود و کسب این دستاورد را از هر حیث اهمیت می‌دهد.

هم‌زمان با برگزاری این عرصه بین‌المللی فرصت‌های آموزشی شامل سمینار، کارگاه آموزشی و پنل‌های بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات روز اختراعات، نوآوری و روش‌های تجاری‌سازی و ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط زود بازده در حوزه اختراعات و نوآوری توسط سازمان جهانی مالکیت فکری و موسسه مخترعان آمریکا (UIA) برگزار شد.

مخترعان ایرانی در دو جشنواره اختراعات آمریکا و کره‌ جنوبی درخشیدند

افزون بر این، گروهی دیگر از مخترعان ایرانی به سرپرستی اسدی در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری‌های کره جنوبی / Korea International Women’s Invention Exposition 2024 (KIWIE۲۰۲۴) شرکت کردند. این رویداد علمی از جمله جشنواره‌های مهم جهانی است که زیر نظر دولت کره جنوبی و سازمان جهانی مالکیت‌ فکری و فدراسیون جهانی هر ساله برگزار می‌شود و امسال نیز اوایل تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

امیرمسعود اسدی، مخترع و پژوهشگر ایرانی و دارنده مدال طلای اختراعات سوئیس ۲۰۲۲ و هم بنیانگذار مجموعه پژوهشی کوآنزیم R نیز به عنوان سر تیم مخترعان ایرانی در کنار سایر شرکت‌کنندگان ایرانی در این رویداد حضور داشت.

اسدی هدف از این سفر متفاوت را حضور در عرصه جهانی نوآوری و اختراعات K.I.W.I.E ۲۰۲۴ به عنوان نماینده مخترعان ایرانی عنوان کرد و گفت که در این جشنواره ۱۵۰ اختراع از کره جنوبی و ۲۰۲ اختراع و ایده نوآورانه از ۱۸ کشور دیگر از جمله ایران حضور داشت.

اسدی با بیان اینکه تیم ایران در نمایشگاه بین‌المللی مخترعان و کارآفرینان کره‌جنوبی سه مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز به دست آورد گفت که این نمایشگاه از ۳۱ خرداد تا ۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گفته این مخترع، گروه ایران در این نمایشگاه موفق به دریافت جایزه‌ ویژه سازمان جهانی مالکیت‌ فکری، چهار جایزه ویژه از مرکز تحقیقات و نوآوری‌های تایلند و یک جایزه ویژه از انجمن مخترعان لهستان شد.

اسدی گفت: در این رویداد درکنار تعدادی از پزشکان و پژوهشگران ایرانی حضور داشته و فرصت حضور برای ورود مخترعان ایرانی در این عرصه در کنار سایر مخترعان، امکان سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه بین‌المللی فراهم کرده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا