علم و دانش

مخترعان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۵ نشان طلا و نقره از مسابقات جهانی گرفتند

شیراز- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: مخترعان این دانشگاه چهار نشان طلا و یک نشان نقره در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری دره سیلیکون آمریکا و ژنو سوئیس گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر محمدهاشم هاشم‌پور گفت: این مخترعان برگزیده، از کنشگران حوزه فناوری سلامت در شرکت‌ها و هسته های فناور مستقر در مرکزنوآوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.

او افزود: موفقیت مخترعان این دانشگاه در دره سیلیکون آمریکا در رقابت با نزدیک به ۲۲۰ اختراع و در مسابقات ژنو سوئیس در رویارویی با بیش از ۶۰۰ اختراع بود که در هر دو رویداد شرکت‌کنندگانی از ۴۰ کشور جهان حضور داشتند و این سبب افتخار در عرصه بین‌المللی اختراعات است.

.

مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اعلام کرد: در مسابقات آمریکا، مهندس سید احمد رضا احمدی، دکتر محمدرضا کریمی، دکتر یاسمین قهرمانی و هلن عماد با طرح «کیت ترومای دندانپزشکی برای ترمیم دندان» به نشان طلا و با طرح «دستگاه تشخیص سرطان سینه بدون استفاده از اشعه» به نشان نقره دست یافتند.

دکتر حسین پارسایی افزود: در مسابقات ژنو سوئیس نیز این گروه با طرح «دوربین داخل دهانی با قابلیت پردازش تصویرUV LED» و طرح «کیت ترومای دندانپزشکی برای ترمیم دندان»، موفق به کسب دو نشان طلا و همچنین گروه دیگری به نام «ویتاموشن» با اختراع «دستگاه فیزیوتراپی پورتابل و هوشمند مبتنی بر تحلیل سیگنال الکترومایوگرام » موفق به کسب یک نشان طلا شدند.

او از مهندس «زینب بهمن پوری»، مهندس «مصطفی باقری»، دکتر «مرتضی فرخ نیا»، «فرناز زارع»، مهندس «نسترن مزارعی» و مهندس «علیرضا نخستین» به عنوان اعضای گروه «ویتاموشن» که برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مسابقات افتخار آفریدند ، نام برد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا