اقتصادی

مردم انتخاب کردند مالیاتشان کجا خرج شود/ در طرح انتخاب هزینه‌کرد مالیات برای هر بخش چند درصد اعتبار تامین شد؟

سازمان امور مالیاتی در دوره تحولی خود، زمینه انتخاب هزینه‌کرد مالیات را در تامین مالی طرح های مختلف فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازمان امور مالیاتی در دوره تحولی خود، زمینه انتخاب هزینه‌کرد مالیات را در تامین مالی طرح های مختلف فراهم کرد. از این رو مودیان می توانند مالیات خود را صرف تامین طرح های مختلف کنند.

ایرنا نوشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوطه، امکان انتخاب محل هزینه‌کرد مالیات‌های پرداختی توسط مودیان مالیاتی فراهم شد. در همین راستا نیز از اوایل مرداد امسال «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها» رونمایی شد.

طبق این طرح، مودیان می‌توانند محل خرج‌کرد مالیات های خودشان را انتخاب کنند و هزینه مالیات با مشارکت مودیان در طرح های مختلف عمرانی، حمل و نقل، بهداشتی، آموزش و پرورش و سایر حوزه ها اختصاص یابد.

اختصاص رتبه نخست هزینه کرد مالیات به اجرای طرح های حمل و نقل

حمل و نقل یکی از مهمترین مسائل شهری و خدماتی است که مورد نیاز جامعه است. از این رو بیشترین دغدغه مودیان مالیاتی به این حوزه معطوف شده است.

برپایه آمارهای منتشره سازمان امور مالیاتی، ۱۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال از محل هزینه کرد مودیان به طرح های حمل و نقل اختصاص یافته است و مودیان با انتخاب آن، موضوع حمل و نقل را در صدر قرار داده‌اند.

پس از آن، آموزش و پرورش، منابع آب و بهداشت و درمان با بیشترین تعداد مشارکت‌کننده به عنوان محل مصرف مالیات توسط اصناف انتخاب شده است.

حمل و نقل؛ انتخاب نخست مودیان برای هزینه‌کرد مالیات

بر اساس این گزارش، مجموع مودیان شرکت کننده در انتخاب «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها»، ۳۴۹ هزار و ۲۹ نفر بود که ۶ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان اعتبار به طرح های مختلف عمرانی، خدماتی، بهداشتی و غیره اختصاص داده اند.

طبق این گزارش، حمل و نقل با ۶۴ هزار و ۴۲۴ نفر شرکت کننده و با حدود ۶۰ درصد اعتبار تامین شده، آموزش و پرورش با ۶۱ هزار و ۲۵۳ نفر شرکت کننده با ۶۹.۷ درصد اعتبار، منابع آب با ۵۸ هزار و ۶۵۷ شرکت کننده و ۴۸.۶ درصد و بهداشت و درمان با ۴۲ هزار و ۱۹۲ شرکت کننده و معادل ۶۶.۷ درصد اعتبار بیشترین سهم را انتخاب هزینه کرد مالیات داشته اند.

بیشترین مشارکت مودیان در انتخاب محل هزینه کرد مالیات به حوزه حمل و نقل با یک‌هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان، در حوزه آموزش و پرورش با یک هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان و منابع آب با یک هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مودیان همچنین محل هزینه کرد مالیات خود را به سایر حوزه ها از جمله بهداشت و درمان، ورزش و تفریحات، آموزش عالی، فرهنگ و هنر و گردشگری، صنعت و معدن، توسعه و خدمات، حفظ نظم و امنیت عمومی، عمومی و فضایی، اداره امور عمومی، امداد و نجات و حفاظت از محیط زیست اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش، سهم مودیان در تکمیل طرح های حمل و نقل، آموزش و پرورش و منابع آب بیشتر از سایر حوزه هاست. از این رو مودیان در زمان پرداخت مالیات در جریان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم، می توانند محل خرج‌کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین و در طرح نشان‌دار کردن مالیات و انتخاب محل هزینه کرد مالیات شرکت کنند.

۲۲۳۲۲۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا