اینترنت

مرورگر Hello Wonder مراقب کودکان شما در فضای آنلاین است

مرورگر Hello Wonder مبتنی بر هوش مصنوعی برای کودکان طراحی شده است تا تجربه آنلاین ایمن و متناسب با سن را ارائه دهد.

به گزارش سرویس فناوری تکنوک، این مرورگر به والدین این امکان را می دهد که بر فعالیت های آنلاین فرزندان خود نظارت کنند و محتوای مناسب سن را فیلتر کنند.

این محصول با هدف حفظ امنیت کودکان در حین استفاده از اینترنت و ایجاد محیطی سالم برای یادگیری و تفریح ​​آنها طراحی شده است.

در سراسر جهان، تنظیم کننده های دولتی تلاش های خود را برای افزایش ایمنی کودکان در اینترنت افزایش داده اند.

شبکه‌های اجتماعی بزرگ تحت نظارت قرار گرفته‌اند و به عنوان یک اقدام متقابل، سعی می‌کنند ابزارهایی برای محافظت از کودکان ارائه کنند.

موضوع اصلی در کانون توجه محتوای نمایش داده شده در صفحه نمایش کودکان و نحوه ایمن نگه داشتن آن است.

در حالی که بسیاری از این تلاش ها متوجه نوجوانان است، کودکان خردسال نیز از دستگاه ها برای مصرف محتوا استفاده می کنند.

بنابراین، گروهی از بنیان‌گذاران که در شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون کار کرده‌اند، سعی می‌کنند با ایجاد محیطی امن برای یادگیری و کاوش کودکان از طریق Hello Wonder، یک مرورگر/همراه مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند.

مرورگر Hello Wonder برای کودکان زیر 10 سال طراحی شده است

این شرکت اکنون یک اپلیکیشن آی‌پد ارائه می‌کند که به والدین کنترل کامل می‌دهد و بچه‌ها می‌توانند از یک ربات چت هوش مصنوعی سؤال بپرسند و پاسخ‌ها، ویدیوها و تجربیات تعاملی ایمن را دریافت کنند.

این استارتاپ بر این باور است که ابزارهای محتوای فعلی، مانند YouTube Kids، بیش از حد بر افزایش تعامل تمرکز می کنند و اطلاعات کافی در مورد محتوایی که فرزندانشان مصرف می کنند را به والدین ارائه نمی دهند. این موضوعی است که این شرکت قصد دارد با برنامه خود آن را حل کند.

مرورگر Hello Wonder موفق به جذب 2.1 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی مانند: Designer Fund، A16Z Scout Fund، GroundUp Ventures و Chasing Rainbows شده است.

علاوه بر این، افرادی مانند کریس ویلیامز، مدیر عامل استودیوی محتوای کودکان Pocket Watch; جیسون تاف، بنیانگذار Things Inc.، و تونی فای، مدیر عامل صندوق الکترونیکی متمرکز MESH نیز در این سرمایه گذاری شرکت کردند.

ست رافائل، که قبلا تیم‌های نمونه‌سازی هوش مصنوعی را در گوگل رهبری می‌کرد و به ساخت اولین نسخه Google Photos کمک کرد، همراه با برایان بکاس، که در شرکت‌های بازی آمازون، دیزنی، دریم ورکس و NBCUniversal و همچنین دانیل شیپلاکوف، طراح محصول کار کرده است. روی دستورالعمل‌های طراحی متریال Google کار کرد و Hello Wonder را تأسیس کرد.

آغاز ایده

رافائل این برنامه را از روی ناچاری در طول همه گیری کووید-19 ایجاد کرد، در حالی که پنج فرزند زیر 12 سال داشت.

او به TechCrunch گفت که در حین تحصیل در کالج، پتانسیل هوش مصنوعی را برای کمک به کودکان دید، اما این فناوری در آن زمان آماده نبود.

رافائل گفت:

“مشکل اساسی این است که من و شما هر روز به زیبایی از اینترنت استفاده می کنیم و ارزش زیادی از آن می گیریم. اما ما نمی توانیم به فرزندانمان اجازه دهیم این کار را انجام دهند، زیرا آسیب واقعی وجود دارد. علاوه بر این، کودکان خردسال هم ندارند. توانایی یا ابزارهایی برای یافتن محتوای مفید برای خود.”

مرورگر Hello Wonder چگونه کار می کند

رافائل توضیح داد که ابتدا سعی کرد بهترین محتوا را برای فرزندانش بیابد، اما این به دلیل تمایل کودکان به عمیق تر شدن در موضوعات خاص محدود شد.

سپس از روش آموزشی مونته سوری الهام گرفت که بر یادگیری عملی و فعالیت های مبتنی بر علایق کودکان تاکید دارد.

این الهام باعث شد تا این شرکت محیطی مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد که می تواند با خیال راحت محتوای مختلف را از گوشه های مختلف اینترنت جمع آوری کرده و به کودکان ارائه دهد.

کنترل والدین

این شرکت به والدین این امکان را می دهد که کنترل کاملی بر نوع محتوای مصرفی فرزندانشان از جمله فیلم ها، بازی ها و محتوای وب سایت ها داشته باشند.

والدین می توانند متن هایی در مورد انواع ویدئوها دریافت کنند یا خلاصه روزانه یا هفتگی مصرف محتوای فرزندان خود را انتخاب کنند.

با استفاده از رابط والدین، والدین و سرپرستان به طور طبیعی می توانند به هوش مصنوعی بگویند که چه نوع محتوایی را می خواهند یا نمی خواهند فرزندانشان مصرف کنند.

به عنوان مثال، اگر خانواده ای بخواهد به فرزند خود در یادگیری ویولن کمک کند، می تواند به Hello Wonder بگوید و این ابزار محتوای مربوط به یادگیری ویولن را پیدا کرده و به تدریج ارائه می دهد.

سایر ویژگی های مرورگر Hello Wonder

اپلیکیشن Hello Wonder که برای کودکان 5 تا 10 ساله طراحی شده است، به آنها اجازه می دهد تا از طریق پیام های درون برنامه ای و تماس های ویدئویی با اعضای خانواده مورد اعتماد خود ارتباط برقرار کنند.

جردن اودینسکی، شریک GroundUp Venture، در مصاحبه ای با TechCrunch توضیح داد که Hello Wonder مشکل مشاهده محتوای ناامن را با استفاده از هوش مصنوعی و اسکن محتوا قبل از ارائه آن به کودکان حل می کند.

اودینسکی بیان کرد:

«سیستم‌های ایمنی در برنامه‌های امروزی طراحی‌شده برای کودکان کافی نیستند. Hello Wonder به‌عنوان یک مرورگر، کودکان را به هیچ قالبی محدود نمی‌کند؛ با نظارت هوش مصنوعی، آن‌ها می‌توانند به آزادی کامل در کاوش محتوا دست یابند، به شرطی که با ارزش‌های والدینشان همسو باشد. این اپلیکیشن یک تجربه واقعی از اینترنت را در اختیار کودکان قرار می دهد.

به گفته وی، این اپلیکیشن می تواند خود را با رشد کودک تطبیق دهد و محتوایی را به نمایش بگذارد که نشان دهنده این رشد باشد.

اودینسکی می‌گوید، برخلاف برخی از برنامه‌های دیگر، Hello Wonder مشکلی برای ارائه یک جعبه جستجوی خالی به بچه‌ها و گیج کردن آنها ندارد.

او توضیح داد:

“Hello Wonder به گونه‌ای طراحی شده است که هر بار که کودکان وارد آن می‌شوند، ایده‌هایی برای جستجو به آنها ارائه می‌شود. این ایده‌های جدیدی برای کاوش ایجاد می‌کند که کودکان می‌توانند به سادگی با صحبت کردن از آن بهره ببرند. “بسیاری از مراحل پیچیده مرورگرهای معمولی، از کاوش برای یافتن بهترین دستورالعمل برای رسیدن به نتیجه مطلوب، در تجربه شگفت انگیز حذف می شوند.”

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا