کتاب و ادبیات

مروری بر ۱۶ کتاب علوم اسلامی که در نمایشگاه مسکو رونمایی شد

مسکو – ایرنا – جامعه المصطفی العالمیه به عنوان یک نهاد علمی و حوزه علمیه در سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو از 16 جلد از آثار جدید منتشر شده در حوزه علوم اسلامی و انسانی به زبان روسی رونمایی کرد.

دریافت کنید
59 مگابایت

حجت الاسلام و المسلمین رسول عبداللهی نماینده این مرکز روز جمعه در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در سه سال اخیر حدود 50 عنوان کتاب به زبان روسی تألیف یا ترجمه کرده ایم که از این میان 16 جلد کتاب بوده است. برای اولین بار در نمایشگاه کتاب مسکو ارائه شد. نشان داده شده اند.
وی خاطرنشان کرد: این آثار با نگاه تقریب مذاهب و گفتگوی ادیان در حوزه علوم انسانی و اسلامی منتشر شده است.
عبداللهی تصریح کرد: رویکرد ما ترجمه آثار معروف منتشر شده در جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ها با هدف تقویت ارتباط علمی ایران و روسیه به ویژه نخبگان دو کشور است.

نگاهی به عناوین 16 کتاب
رئیس دفتر منطقه ای جمعیت المصطفی العالمیه سپس به بررسی اجمالی کتاب های منتشر شده به زبان روسی پرداخت:

تربیت پیامبر و اهل بیت او علیهم السلام جلد اول/ تألیف تعدادی از محققین/ اثری از دفتر همکاری های حوزه و دانشگاه و ترجمه جامعه المصطفی به روسی.

سنن النبی مرحوم علامه طباطبایی

انتظار انسان از دیننوشته آیت الله عبدالله جوادی آملی. (از این عالم دینی آثار دیگری چون زن در آیینه جمال و جلال به زبان روسی منتشر شده است.)

مشکلات کلامی جدید نوشته آیت الله اعظمی سبحانی

سلامت روان کار تعدادی از محققان با نگرش به منابع اسلامی

کتاب درسی فهم حدیث از عبدالهادی مسعودی

اسلام و تفاوت های جنسیتی از حسین بستان

یک جرعه از صحابه حج اثر دیگری از آیت الله العظمی جوادی آملی درباره عرفان حج

تفسیر نمونه برگزیده جلد اول خلاصه ای از تفسیر آیت الله مکارم شیرازی است (تاکنون دو جلد به روسی ترجمه شده و جلد اول آن در نمایشگاه کتاب مسکو ارائه شده است)

درآمدی بر نظام تربیتی اسلام اثر آقای محمدعلی حاجی ده آبادی (این اثر قبلا به عنوان کتاب سال ایران معرفی شده بود.)

نظرسنجی ها طبق فتاوای مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی سیستانی، آیت الله العظمی مکارم به زبان روسی در حوزه های مختلف فقهی به صورت پرسش و پاسخ. اطلاعات این کتاب نیز در سایت بارگذاری شده و مخاطبان می توانند با استفاده از موتور جستجو پاسخ سوالات خود را بیابند.

تعلیم اسلامیجلد اول و جلد دو

قطعاتی از تاریخ اسلامنوشته آیت الله العظمی سبحانی

پاسخ به شبهات شرعی در حوزه کلام و توحید، نبوت، امامت و معاد/ به کوشش رسول عبداللهی و محمد باقر مظفری. (جلد دوم این کتاب در حوزه انسان شناسی، اسلام شناسی و هستی شناسی به زودی منتشر می شود.)

درسنامه تاریخ تحلیلی اهل بیت نوشته حیدری نیک

آشنایی با تفاوت مذاهب شیعه و سنی به قلم مهدی فرمانیان

این آثار در مراسمی با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو رونمایی شد.

نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو تا 18 شهریور در مرکز نمایشگاهی مسکو (اکسپوسنتر) برپاست.
به گفته برگزارکنندگان، ناشران و توزیع کنندگان کتاب از مناطق مختلف روسیه و برخی از کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران، آلمان، چین، جمهوری آذربایجان و بلاروس در بیش از 300 غرفه شرکت کرده اند.
علاوه بر 400 عنوان کتاب از 64 ناشر ایرانی با موضوعات آموزش زبان فارسی، معارف اسلامی، کودکان و نوجوانان، ایران شناسی، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، ادبیات کلاسیک و معاصر در غرفه ایران در این نمایشگاه قرار دارد. در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
با توجه به اینکه دومین نمایشگاه بین المللی کتاب کودک همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو برگزار شده است، بخشی از کتاب های غرفه ایران به آثار منتشر شده توسط ناشران کشورمان در این زمینه اختصاص دارد.
برگزاری کارگاه های آموزشی برای آشنایی با خوشنویسی و نقاشی ایرانی، نشست های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، نشست با ناشران و نویسندگان از جمله برنامه های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا