سیاست

ملاحظات سفر یک روزه رییس مجلس شورای اسلامی به کاشان

وی در بدو ورود به گلزار شهدای کاشان رفت و با قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با اشاره به ضرورت اصلاح نحوه اجرای قانون و قانونگذاری تأکید کرد: با هدف حل مشکلات مردم، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که هیچ تصمیمی خارج از مدار برنامه هفتم توسعه گرفته شود زیرا این برنامه نماد میثاق ملی ماست.

ملاحظات سفر یک روزه رییس مجلس شورای اسلامی به کاشان

قالیباف گفت: باعث خرسندی است که با سفر به استان شهیدپرور، ولایتمدار و نامدار اصفهان، در جمع مسوولان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که نمادی از تمدن، فرهنگ و سرآمدان شعر، ادب و فلسفه است، حضور یافتم و امیدواریم بتوانیم گامی در راه برطرف کردن مسائل آنها برداریم.

وی با یادآوری اینکه بعنوان رزمنده و خادم مردم تأکید دارم که باید فرهنگ نحوه مدیریت‌ ما در سطوح و مسائل مختلف کشور اصلاح شود، افزود: این مهم در بخش اداری و مدیریت مسائل، مهمتر از هر بخش دیگری است.

قالیباف با اشاره به مشکلات و مطالبات این ۲ شهرستان تصریح کرد: بعنوان نماینده مردم، مشکلات شما را حتماً پیگیری و دنبال می‌کنیم و شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که در پرتو آنها بسرعت می‌توان وضعیت منطقه را متحول کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی موضوع مولدسازی در برنامه هفتم توسعه و با تأکید بر اینکه این مولفه می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شما را حل کند، گفت:

استان اصفهان می‌تواند زیرساخت‌های خود را تکمیل کند بشرطی که دستگاه‌های مختلف نیز همراهی کنند و مدیران قوی و امین، متولی این موضوع باشند.

رئیس مجلس با بیان اینکه موضوع پایش و نظارت با ترساندن مدیر متفاوت است، گفت: قانون برنامه هفتم به مردم و مدیران اختیار می‌دهد که در چارچوب قانون برای حل مشکلات بکوشنند و مسائل مختلف را گره‌گشایی کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به برخی مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان و مسوولان ۲ شهرستان یاد شده گفت: در مجلس موانع موجود بر سر راه اختصاص منابع به کنارگذر کاشان – آران و بیدگل و اتصال به چرمشهر را پیگیری و برای حل آن خواهیم کوشید؛ البته اگر این پروژه منطق اقتصادی داشته باشد نباید برای اجرای آن منتظر تخصیص بودجه دولتی ماند.

وی در همین زمینه تأکید کرد: بخشی از مشکلات مبتلابه ریشه در تمرکزگرایی دارد، در حالی که نباید بدنبال حل تمام مسائل و تعیین تکلیف آنها در تهران باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی بعد از جلسه شورای اداری برای شرکت در کنگرهٔ بزرگداشت حضرت علی بن باقر (ع) به مشهد اردهال رفت.

قالیباف در این کنگرهٔ گفت: چنانچه تاریخ زندگی هر کدام از امامزادگان را نگاه کنیم، می‌بینیم که آنها بدون شک از یک حکومت جور مجبور به هجرت شدند و در آن نقطه نیز برای احیای فرهنگ و دین کوشیدند و در جاهایی نیز توفیق پیدا کردند.

وی بیان کرد: امامزادگان در ایران ما در دوران بنی عباس حکومت تشکیل دادند و چندین سال هم حکومت برقرار کردند و در راه مبارزه با جابران زمانه، به شهادت رسیدند.

قالیباف تاکید کرد: اگر امروز به زیارتگاه‌هایی نظیر مشهد اردهال می‌رویم، این اقدام حاکی از یک فرهنگ عمیق دینی برخاسته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است، انقلاب اسلامی ریشه در این فرهنگ دارد و یک مکتب انسان ساخت نیست بلکه حرکت مبتنی بر سنت‌های الهی است.

ملاحظات سفر یک روزه رییس مجلس شورای اسلامی به کاشان

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به زیارت حرم حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) از امامزادگان واجب التعظیم، مشرف شد و سپس با حضور در مزار «سهراب سپهری» شاعر و نویسنده معاصر در مشهد اردهال کاشان، به مقام وی ادای احترام کرد.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان و در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا