اقتصادی

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید یک طرح اقتصاد دیجیتال ارائه دهند

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خواستار شد

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در راستای احقاق حقوق و تسهیل فضای کسب و کار و جامعه بزرگ دست اندرکاران عرصه اقتصاد دیجیتال؛  با صدور اطلاعیه‌ای خواستار اعلام برنامه دقیق و شفاف نامزدهای محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در عرصه اقتصاد دیجیتال شد.

به گزارش خبردون و به نقل از ایسنا، در راستای پیگیری حقوقی و تسهیل فضای کسب و کار و جامعه بزرگ ذینفعان حوزه اقتصاد دیجیتال با انتشار اطلاعیه ای خواستار اعلام برنامه دقیق و شفاف کاندیداهای محترم شد. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اقتصاد دیجیتال. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان بزرگترین تشکل مردم‌نهاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، در راستای ماموریت‌های سازمانی خود و با شناخت و در نظر گرفتن واقعیت‌های بین‌المللی و ملی، خواستار ارایه برنامه شفاف و دقیق نامزدهای محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در عرصه اقتصاد دیجیتال است.

بدیهی است برای کاندیداهای محترمی که خواهان تصدی مدیریت اجرایی کشور هستند، جایگاه مهم، حساس و سهم روزافزون اقتصاد دیجیتال و گستره وسیع و ملی کاربران، کسب‌وکارها، ذینفعان و خدمات مبتنی بر آن است. در آینده کشور نیازی به توضیح ندارد.

همچنین بدیهی است تنها با اتکا به ارائه محورهای کلان و کلی و تاکید بر اهمیت پیشرفت این حوزه توسط کاندیداهای محترم، افکار عمومی و فعالان گسترده این عرصه در شرایط کنونی قانع نخواهد شد.

امروز به گواه آمار، شواهد و خدمات ارایه شده در سطح ملی، نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری بر این مهم اشراف داشته و مستحضرند که بخش خصوصی، پیشران و از محورهای اصلی توسعه اقتصاد دیجیتال به شمار می‌رود.

بنابراین انتظار منطقی و درستی است که نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری در برنامه های خود آدرس های دقیق و اساسی برای حل مسائل مربوط به اقتصاد دیجیتال ارائه دهند. بنابراین تاکید می‌شود تا زمانی که مسائل ریشه‌ای در اقتصاد دیجیتال حل نشود، همه سرمایه‌های مالی، انسانی و ملی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در معرض تهدید و محدود شدن قرار خواهند گرفت.

با این مقدمه و در این اطلاعیه، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خواستار شفاف سازی برخی از موارد مندرج در بیانیه ها و به ویژه برنامه های ارائه شده از سوی داوطلبان محترم است تا تصویر دقیقی از میزان انطباق برنامه های خود با قوانین ارائه شود. مسائل، نیازها و کاستی های اقتصاد دیجیتال. ارایه شده:

بخش عمده ای از ایجاد موانع و کندی در پیشرفت اقتصاد دیجیتال کشور به دلیل ماهیت فراگیر و در حال گسترش آن، تنوع و تعدد نهادهای مداخله گر و گاه ناآشنا با الزامات و واقعیت های این حوزه است. به طور مشخص برنامه و راهبرد نامزدهای محترم ریاست جمهوری در این زمینه چیست؟

یکی دیگر از مشکلات و چالش های حوزه اقتصاد دیجیتال که گریبانگیر همه ذینفعان این حوزه و جامعه چند ده میلیونی کاربر است، عدم حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی به عنوان نمایندگان سرمایه های مالی، انسانی و ملی در کشور است. حلقه ها و نهادهای تصمیم گیری در این زمینه. .

برای واگذاری هر چه بیشتر امور مرتبط با حوزه اقتصاد دیجیتال از جمله کمک به تنظیم مقررات، حل دعاوی و سایر چالش های مستمر و نوظهور در این زمینه، چه تدابیر و تدابیری در برنامه های خود دارید به بخش خصوصی و به طور خاص به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور؟

آیا می توانید رئیس یا مسئول کارگروه اقتصاد دیجیتال در ستاد انتخابات کاندیدای محترم را که به ارزیابی و شناخت بیشتر رویکرد و برنامه های کاندیداها کمک کند، به طور خاص معرفی کنید؟

در پایان ضمن اعلام آمادگی سازمان نصر کشور برای پیشبرد منافع ملی و کمک به نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر خاطرنشان می شود که ارائه برنامه تحول دیجیتال باید دقیق باشد. جامع، قابل اندازه گیری و بر اساس نیازهای بازار و نقش استراتژیک بخش خصوصی. داشتن بیشترین سرمایه انسانی در این زمینه. بنابراین بدیهی است ارائه وعده ها و برنامه های کلی برآوردی از توانمندی و میزان موفقیت برنامه‌های کاندیداهای محترم در ارتباط با فضای اقتصاد و کسب‌وکارهای دیجیتال ارایه نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا