اینترنت

نسخۀ موبایل کروم ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌‌کند

گوگل چهار ویژگی جدید را به برنامه موبایل کروم در اندروید و iOS اضافه می کند تا تجربه جستجو را هنگام استفاده از مرورگر وب بهبود بخشد.

گزارش کردن تنهابرای شروع، گوگل قابلیتی به نام Chrome Actions ایجاد کرده است که گزینه های مرتبط را در نتایج جستجو پر می کند تا کارها را سریعتر کند.

فرض کنید به دنبال رستورانی هستید، Chrome دکمه‌هایی را برای تماس، دریافت مسیرها و خواندن نظرات مکان نمایش می‌دهد. این ویژگی دنیای کاملی از احتمالات را باز می کند، زیرا می توانید از کلمات محرک مختلف برای انجام کارهای مختلف با استفاده از نوار جستجو استفاده کنید.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که Chrome Actions اکنون در اندروید در دسترس است و در پاییز برای دستگاه های iOS عرضه می شود.

Chrome همچنین با Shortcut Suggestions ارائه می‌شود، که نشانه‌هایی را از آنچه اغلب تایپ می‌کنید برای یافتن یک وب‌سایت خاص برای بهبود نتایج جستجو می‌آموزد. به عنوان مثال: ممکن است برای دسترسی به وب سایت متروی محلی خود کلمه “Timeable” را تایپ کنید، زیرا این کلمه در توضیحات سایت گنجانده شده است.

هدف این ویژگی این است که هنگام تایپ کلمه “زمان بندی” در نوار آدرس، وب سایت مترو در نتایج جستجو بالاتر نشان داده شود. این ویژگی هم اکنون برای اندروید و iOS در دسترس است. برای iOS، هنگامی که یک تب جدید را باز می کنید، لیستی از جستجوهای محبوب را در زیر نوار آدرس نشان می دهد.

کروم اکنون برای تبلت‌ها و آی‌پدهای اندرویدی با نوار آدرس به‌روز شده برای استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در دسترس است. نوار آدرس دارای حالت Material You است و در حال حاضر به عنوان یک پوشش در بالای وب سایتی که در آن هستید قابل مشاهده است. بنابراین در صورت تمایل می توانید به سرعت به وب سایت بازگردید.

گوگل همچنین فید کشف کروم را برای نمایش کارت های ورزشی زنده به روز کرده است. این ویژگی به‌روزرسانی خودکار بازی‌های در حال انجام را برای تیم‌هایی که به آنها علاقه نشان داده‌اید یا در گذشته دنبال کرده‌اید نشان می‌دهد.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا