موسیقی

نشست ماهانه خانه موسیقی ایران برگزار شد / غافلگیری نوربخش توسط شاگردانش



به گزارش هنرآنلاین، نشست ماهانه خانه موسیقی ایران شامگاه گذشته نهم مهرماه با حضور هنرمندان موسیقی، اعضای شورای عالی، هیئت مدیره، مدیرعامل و اعضای مراکز مختلف در سالن اجتماعات این خانه برگزار شد.

نشست مهر همزمان با سالروز تولد حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران برگزار شد و از آنجایی که شاگردان وی قصد داشتند او را سورپرایز کنند، روند این برنامه متفاوت بود. در این دیدار عباس سجادی، محسن رجب پور، داوود گنجه ای، هنگامه اخوان، داریوش پیرنیاکان، قاسم رفعتی، زیداله طلوعی، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، آرش سزاوار، ایرج نعیمایی، آذر هاشمی، حمیدرضا عارض‌العقید، هنرمند و حمیدرضافردعلیق حضور داشتند. در روز تولدش ، خاطراتی از سالها دوستی با حمیدرضا نوربخش و انسانیت او، باطن زیبا، خرد درونی، مدیریت خوب و توانمندی های نوربخش در این زمینه، نادیده گرفتن علایق شخصی در طول سال ها کار حرفه ای، حمایت و حمایت وی از هنرمندان موسیقی در برخی موارد ذکر کرد. ناملایماتی که در دوران فعالیتش در خانه موسیقی ایران و … پیش آمد

دریا روحی نوازنده ویولن و استعداد درخشان ششمین دوره جشنواره موسیقی امیرجاهد دو قطعه را برای حضار نواخت.

سپس حمیدرضا اردلان در مورد یکی از تحقیقات و پژوهش های خود در زمینه سازهای مختلف که به مدت 20 سال به طول انجامید و همچنین کنفرانس هایی در این زمینه در بخش های مختلف شهر برگزار کرد، مقاله ای تئوری همراه با نمونه عملی با ساز تنبک با اجرای یکی از هنرمندان ارائه کرد. جهان او توضیحاتی را برای حضار ارائه کرد.

در ادامه حاضران در این نشست از حمیدرضا نوربخش، قاسم رفعتی و هنگامه اخوان خواستند تا هر کدام یک آهنگ بخوانند و داود گنجه ای و منوچهر سهیلی با نواختن ویولن آنها را همراهی کردند.

قسمت پایانی برنامه با نواختن کمانچه آئین کاکاوند با همراهی خواهرش فرزندان رامین کاکاوند بود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا