کتاب و ادبیات

نمره مخاطبان به «ایران نوشت»/ چرا نیاز همه رفع نمی‌شود؟

تهران-ایرنا- نمایشگاه «ایران نوشت» که فرآیندهایی چون تغییر مکان نمایشگاه، افزایش سهم کالای ایرانی و واحدهای تولیدی شرکت کننده را طی کرده و به بلوغ رسیده است، هنوز نتوانسته شرایطی را برای مخاطبان خود فراهم کند تا نیازهای آنها را در ویرایش دهم برآورده کنید. حذف از این رویداد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، دهمین نمایشگاه «ایران نوشت» از 15 شهریور 1403 در مسجد امام تهران آغاز به کار کرد و تا 31 شهریورماه از ساعت 15 الی 22 در انتظار مخاطبان در سنین مختلف است. این نمایشگاه علاوه بر تهران در شهرهای شیراز، مشهد، یزد، قم و تبریز نیز در حال برگزاری است.

نمایشگاه «ایران نوشت» که در طول 9 دوره برگزاری خود نسبت به سال گذشته به بلوغ بیشتری رسیده و فرآیندهایی از جمله تغییر مکان نمایشگاه، افزایش سهم کالای ایرانی و واحدهای تولیدی شرکت کننده در طول برگزاری را طی کرده است. این دوره اگرچه کالاهای ایرانی با کیفیتی قابل قبول و ارزان تر از بازار عرضه می کند، اما هنوز در دوره دهم نتوانسته شرایطی را برای تمامی مخاطبان خود فراهم کند تا تمامی نیازهای خود را از این رویداد تامین کنند. برای برخی از والدین، قیمت ها فراتر از توان خرید است و برای برخی از مخاطبان از جمله معلمان، همه نیازها در نمایشگاه موجود نیست.

افزایش 45 درصدی سهم کالای ایرانی در «ایران نشتی»

سهم کالاهای ایرانی در بازار نوشت افزار از 15 درصد به 60 درصد رسیده است.

با توجه به برادران محمدمهدی معاونت کل صنایع وزارت حراست، حدود 100 واحد تولیدی، حدود 1000 واحد تولیدی و 18 هزار و 500 واحد توزیعی در حوزه نوشت افزار فعال هستند.

این نمایشگاه در طول 10 سال توانست تعداد تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی را افزایش دهد تا جایی که در سال های 1390 تا 1391 که شروع به کار کرد، سهم کالاهای ایرانی در بازار نوشت افزار کمتر از 15 درصد بود و در سال 1403 به 60 درصد رسید. .

امتیاز مخاطب برای

حضور 100 مجموعه نوشت افزار در دهمین نمایشگاه «ایران نوشت»/تغییر مکان نمایشگاه

با توجه به محمد حتما عضو هیأت مدیره و مدیرعامل انجمن ایراننوشت در دهمین دوره نمایشگاه، بیش از 100 مجموعه فعال در زمینه لوازم التحریر در کنار یکدیگر حضور دارند و جدیدترین محصولات خود را در معرض دید مخاطبان قرار می دهند. محصولاتی در زمینه کاغذ مانند نوت بوک و نوت بوک، در زمینه تحریر مانند مداد، خودکار و پاک کن، در زمینه لوازم جانبی مانند کوله پشتی و کیف و در زمینه محصولات کاربردی مانند کلاسورها و پوشه های دکمه دار.

سال گذشته نمایشگاه «ایران نوشت» در شهر آفتاب برگزار شد، حتما وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه با استقبال فزاینده ای روبه رو است، تصریح کرد: باید در مکانی بزرگتر و ملی با زیرساخت های بهتر حضور داشت. باید از حمایت ها و تلاش های وزارت حریم خصوصی که اداره ویژه ای در زمینه لوازم التحریر ایجاد کرده است و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کنم.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره) دسترسی به امکانات شهری را برای مخاطبان خود میسر می کند.

امتیاز مخاطب برای

عدم تطابق قیمت ها با قدرت خرید مشتریان

بیشتر مردم با استفاده از مترو به نمایشگاه آمدند. برای آنها قدرت خرید از هر چیزی مهمتر است چرا که باید بتوانند در سال تحصیلی جدید امکانات لازم را برای فرزندان خود فراهم کنند.

برخی ترجیح می دهند جلد دفترچه و طراحی لوازم التحریر تنوع بیشتری داشته باشد. برخی از شلوغی مترو در این مسیر ناراضی هستند و برخی برای یافتن دکه های مورد نظر خود مشکل پیدا کردند.زنی با در دست داشتن چندین دفترچه در یک دست که ممکن است هر لحظه به طور تصادفی روی زمین پرتاب شود و بازوی پسر 12 یا 13 ساله خود را در دست دیگر گرفته است، به سمت چرخی می رود که مردی در دست دارد دختری حدودا 5 ساله گرفته می شود، هدایت می شود. وی با اشاره به گرانی اجناس می گوید: دخترمان هم از سال آینده به مدرسه می رود. من نمی دانم چگونه هزینه های مدرسه را در آن سال تامین خواهیم کرد!

کودکان از فضای نمایشگاه لذت می برند، فضا پر از مداد رنگی، گواش، خمیر بازی، کاغذ و دفتر است. گاهی مادران و پدران در برخی بازی ها همراه با فرزندان خود فرزند می شوند.

پدری با فرزندش نقاشی و رنگ آمیزی می کند. او درباره دلیل حضورش در نمایشگاه می گوید، حتی اگر نتوانیم همه چیزهایی را که دخترم با این قیمت ها نیاز دارد تهیه کنیم، امروز برایش خاطره خوبی می سازد. این نمایشگاه برای فعالیت کودکان مناسب است و بزرگسالان نیز می توانند از آن استفاده کنند.

پیشنهاد این پدر عرضه اجناس سازگارتر با جیب مشتریان و والدین است تا مخاطبان نمایشگاهی که به سختی به مصلی آمده اند دست خالی نروند.

امتیاز مخاطب برای

«ایران نوشت» می‌تواند منظم‌تر برگزار شود/ نیاز همه مخاطبان برآورده نمی‌شود

تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان در روزهای میانی نمایشگاه در این رویداد شرکت می کنند. خواسته ها متنوع است. برخی ترجیح می دهند جلد دفترچه و طراحی لوازم التحریر تنوع بیشتری داشته باشد. برخی از شلوغی مترو در این مسیر ناراضی هستند و برخی برای یافتن دکه های مورد نظر خود مشکل پیدا کردند.

به گفته یکی از مخاطبان این نمایشگاه که معلم بوده است، می توان این فروشگاه بزرگ لوازم التحریر را به صورت منظم تری ساماندهی کرد، زیرا هنوز پس از گذشت 9 دوره، نظمی در چیدمان غرفه ها وجود ندارد و همچنین فقط برای دانش آموزان طراحی شده است. و معلمان و اساتید نمی توانند تمام نیازهای شما را در این رویداد برطرف کنند.

اما آنچه مسلم است ارائه و فروش کالاهای ایرانی حتی در شرایطی که اجناس وارداتی چندین برابر کالای ایرانی گران است می تواند در روزهای نزدیک به شروع مدارس به خانواده ها کمک کند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا