کتاب و ادبیات

نویسنده‌ای که با شیطان «چت» می‌کند

تهران- ایرنا- نویسنده کتاب «خاطرات شیطان» با نگارش اثری جدید با عنوان «گپ با جناب شیطان» دست شیطان را از پشت بست و توانست وسوسه های شیطان را از طریق پیام های خیالی یک نویسنده روایت کند. شیطان به زبانی ساده و کودکانه با این حال، بزرگسالان نیز می توانند از خواندن آن لذت ببرند.

حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری او از آن دست نویسندگانی است که در نگارش آثار مذهبی به زبان کودک و نوجوان فعال و کوشا است و تاکنون ده ها عنوان کتاب از او منتشر شده که با استقبال خانواده ها و کودکان مواجه شده است. مثلاً کتاب «جنگلی» یا «ما فرشتگان» یا «خاطرات شیطان» یا کتاب هایی که به زندگانی پیامبر اکرم (ص) و ائمه تقدیم شده است. مانند «پرسش و پاسخ فرزندان با امام زمان (عج)».

تاکنون برخی از کتاب های این نویسنده به عربی ترجمه شده است و حتی چند سال پیش یکی از کتاب های او به عنوان پرفروش ترین کتاب در نمایشگاه بغداد انتخاب شد. جالب است که یکی از کتاب های ایشان درباره رسول خدا (ص) است که بیش از 300 هزار نسخه در سراسر کشور به فروش رسیده است.

برخی از کتاب های این نویسنده همه کاره به ادبیات فارسی اختصاص دارد که در قالب ضرب المثل منتشر شده است. زندگی با ضرب المثل ها، خدا و ضرب المثل ها، ضرب المثل های رنگارنگ، ضرب المثل ها و ضرب المثل های خیس و نان از جمله کتاب های نوشته حیدری ابهری است تا بچه های اهل ادبیات این مرز و بوم را بهتر درک کنند و بیشتر بدانند. .

اگر به دنبال مجموعه موضوعی ضرب المثل ها و سخنان ادبیات فارسی هستید به کتاب نان و نمک حیدری ابهری که منبع مناسبی برای دانشجویان و پژوهشگران ادبیات فارسی است مراجعه کنید. حیدری در این کتاب کوشیده است تا مَثَل ها را در موضوعات مختلف اخلاقی، اجتماعی و عرفانی در مجموعه ای مرتبط ارائه کند و از سوی دیگر در آغاز به ریشه دینی هر یک از تمثیل ها اشاره کرده و در نهایت داستانی را در رابطه با ضرب المثل .

نویسنده ای که

حجت الاسلام حیدری ابهری در مراسم رونمایی از کتاب جنگلی

حالا حیدری ابهری طرح جدیدی را به راه انداخته و کتاب «گپ با جناب شیطان» را با ظاهر و تصویری جدید در قالب پیام های نویسنده ای در شبکه اجتماعی ایتا شبیه سازی کرده و با طرحی زیبا و جذاب، خواهد داشت. کودکان را با چگونگی وسوسه وسوسه کند و او به دام انداختن انسانها را به طرق مختلف معرفی کرده است. یک بار از زبان شیطان احکامی چون «آتش خشم» را بیان می کند و مصادیق روزانه آن را تعریف می کند; یک بار راوی قاعده «لطیفه بی نمک» است; در فصلی دیگر آثار «تأخیر کردن حسنات» را در معرض دید خواننده قرار می دهد و در فصلی دیگر از وسوسه شیطان که «یه بار عیب نیست» یاد می کند.

نویسنده نیز مانند جوانان و نوجوانانی که هر روز در شبکه های اجتماعی پیام می فرستند و دریافت می کنند، از شکلک (استیکر) استفاده می کند و خواننده احساس می کند در فضای مجازی در حال خواندن پیام های نویسنده و شیطان است.

کتاب گپ با شیطان توسط نشر جمال در 160 صفحه توسط دفتر تبلیغات اسلامی و آرای آن منتشر شده است (گرافیست) مهدی قاسمی است

در ابتدای کتاب می خوانیم:

نویسنده: به نام خدا. سلام جناب شیطان! چطوری تو خوبی من مازیار هستم نویسنده کودک و نوجوان

شیطان: سلام و زهر مار (شکلک عصبانی) احمق! نفهمیدی که موقع چت کردن با من نباید بگی “بسم الله”؟ نمیدونی من از “خدا” راضی نیستم (شکلک غمگین)

نویسنده: چرا اینقدر عصبانی هستی؟ شیطان را نفرین کن و خشم را کنار بگذار!

شیطان: آیا از آنچه می گویید آگاه هستید؟ مگه پدر و مادرت بهت یاد ندادن که اعصاب کسی رو خرد نکنی؟ یعنی چه جهنمی… (اموجی غافلگیر کننده) (صفحه 6)

نویسنده ای که

در قسمتی دیگر می خوانیم:

نویسنده: آقای استاد! خوبید نماز و روزه هاتون قبول باشه انشاالله (چند شکلک خنده دار)

شیطان: ببین! نمیخوای جلوی این شوخی های احمقانه رو بگیری؟ آیا من در حال نماز و روزه هستم که به من می گویید نماز و روزه شما قبول باشد؟ مگه نگفتم این شوخی های بی مزه رو با من نکن (چند شکلک عصبانی) شماها اصلا آدم خوبی نیستید. (شکل دیگر)

نویسنده: استاد جان! به دل نگیرید من عذرخواهی می کنم. چشم استاد (شکلک غمگین در حالی که اشک می ریزد) چشم. من دیگر با شما شوخی نمی کنم. لطفا لبخند بزنید چون امروز آخرین روز ماه مبارک رمضان است. البته به شرطی که امروز آخرین روز ماه مبارک رمضان باشد و هلال شوال امشب رویت شود. گویا قرار بود بعد از ماه رمضان هم بحث «شیطان» را ادامه دهیم. یادت نمیاد؟ (چند شکلک با عینک)

شیطان: عزیزم! یاد قولمون افتادم بذار این ماه بد رمضون قبرش رو از دست بده و بره (چند شکلک گریه کن) بعد خودم بهت پیام میدم. (صفحه 82)

در بخش پایانی کتاب می خوانیم:

شیطان: سلام! هی مازیار! امروز سربازانم برایم کتابی آوردند به نام «چت با جناب شیطان» که نام شما به عنوان نویسنده روی آن بود. بازش کردم دیدم چت های 6 ماه پیشم با تو بود (چند تا شکلک عصبانی) آدم….! چرا چت هایی را که با هم داشتیم چاپ کردی؟ (چند شکلک عصبانی) به چه حقی حقه های من را به مردم داده اید؟ قصد ما این نبود. مرد…! اینها را به تو یاد دادم تا کم کم یکی از سربازان من شوی. (شکلک عصبانی) من به تو یاد ندادم که بروی کف دست مردم را بزنی و بیدارشان کنی. آیا افرادی که این درس ها را می خوانند به این راحتی گول می خورند؟ مرد…! آیا می دانید چقدر کار من را سخت کردید (چند شکلک عصبانی)

نویسنده: این کتاب «گپ با جناب شیطان» در 500 نسخه چاپ شده است. حالا فرض کنید همه این کتاب را بخوانند. یادشون میاد؟ (علامت تعجب) دو روز بعد هر چه می خوانند فراموش می کنند. علاوه بر این، شما فقط 10 ترفند خود را توضیح دادید. همانطور که می گویید حقه های شما پایانی ندارد. در نهایت از آن ترفندهایی استفاده می کنید که در این کتاب نیست. (شکلک خنده)

شیطان: اوه! مثل این بله، شما درست می گویید. چه کسی این روزها حوصله کتاب خواندن دارد؟ همچنین شما مردم یک اخلاقی دارید که سریع حرف حساب را فراموش می کنید و از گذشته درس نمی گیرید. (شکلک عصبانی) یعنی صد بار از یک سوراخ گزیده می شوید. من اصلا از این موضوع خبر نداشتم. هزاران کتاب خوب در طول سال منتشر می‌شود، اما تنها تعداد کمی از افراد آن کتاب‌ها را می‌خوانند و تنها تعداد کمی از مطالب آن کتاب‌ها را به خاطر می‌آورند. از این افراد، تنها تعداد کمی از افراد پیام های این کتاب ها را در زندگی خود به کار می گیرند (شکلک های خنده دار و شکلک های عصبانی). (صفحه 158)

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا