کتاب و ادبیات

نویسندگان به‌درستی جریان انقلاب و مقاومت را ترسیم کنند

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید از نویسندگان و شاعران خواست تا جریان مقاومت در پنج دهه اخیر و دوران امام خمینی (ره) را به درستی برای نسل آینده ترسیم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ایثار حسین، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم وی امروز یکشنبه 26 تیرماه در دیدار با اهل قلم و اندیشمندان عرصه ایثار و شهادت گفت: اهل قلم و تاریخ نگاران اگر تاریخ را درست ننویسید دیگران آن را مصادره می کنند و برای خود می نویسند. سود. بنابراین، نویسندگان، شاعران و بزرگان وظیفه سنگینی دارند و باید محور محوری نهضت مقاومت در این پنج دهه و دوران امام خمینی (ره) را به درستی برای نسل آینده ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه ایثار و شهادت کارهای خوبی انجام شده است، افزود: حوادث زیادی را شاهد بوده ایم که در دنیا مشابهی ندارد. نسل ما مورخان سیار هستند که باید مسائل را برای نسل جدید و آینده بنویسند.

موسوی مقدم با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات حوزه نشر تلاش می شود، ادامه داد: پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب آثار فاخر بسیاری در حوزه ایثار و شهادت تولید و منتشر شد. اکنون حوزه تولیدات فرهنگی شهادت با موضوعات دیگری در حال شکل گیری است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: افرادی که در عرصه فرهنگ فعالیت می کنند باید بدانند که سختی ها و پسرفت هایی وجود دارد، اما از سختی ها و سختی ها آثار بزرگی خلق می شود که در تمام اعصار تاریخ قابل استفاده است. .

وی خاطرنشان کرد: محتوای برخی از کتاب ها مربوط به مرحله خاصی است که به خوبی درباره موضوعات مورد نظر نوشته شده است، مانند کتاب. مبارزه با فرهنگ غرب که توسط اقبال لاهوری نوشته شده است. در این اثر آمده است که فرهنگ غرب به فرهنگ شرق حمله کرده است و اگر جلوی تهاجم غرب را نگیرید، پایه های فرهنگی ما را نابود خواهند کرد. با اینکه سال ها از نگارش این کتاب می گذرد اما با خواندن آن می توان به خوبی این موضوع را درک کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شاعران دوست دارند مالک الشرعی بهار جنایت و ظلم و بی عدالتی دوران خود را در اشعار خود به خوبی توصیف کرده اند و باید مانند گذشته آثار موثرتری برای آیندگان ترسیم کنیم. نسل ما حوادث زیادی را دیده است که در تاریخ نمونه ندارد و ما رسالت بزرگی داریم چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید بگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود.

وی با بیان اینکه گاهی درگیری های سیاسی و روزمره مانع از نگارش تاریخ می شود، گفت: هنرمندان و اندیشمندان باید واقعیت های پنهان تاریخ انقلاب اسلامی را ببینند. انقلاب اسلامی تنها راه تخریب بنیان رژیم صهیونیستی است. هنرمندان و شاعران وظیفه سنگینی دارند که این دوران را به تصویر بکشند و اگر نتوانند عمق حقیقت را آشکار کنند، در این مسیر خوب کار نکرده اند. زیرا نسل آینده باید از راه امام (ره) و انقلاب آگاه شود

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا