دنیای مد

نکات استایلینگ با رنگ آبی

نحوه‌ استایل رنگ‌ها در لباس، علاوه بر خوش‌پوشی، بر روحیه و اخلاق افراد تأثیرگذار است و از رو اهمیت بسیاری دارد. جالب است بدانید که رنگ‌ها، بر سیگنال‌های شیمیایی مغز معانی مختلفی را ارسال می‌کنند و چه خود شما که آن رنگ را به تن کنید و چه اطرافیانتان که شما را با آن پوشش رنگی می‌بینند، معانی متعددی را دریافت می‌کنند.

شواهدی وجود دارد که وقتی به رنگ آبی نگاه می‌کنیم، مغز سیگنال‌هایی ارسال می‌کند که آرامش‌بخش هستند. باور به اثربخشی رنگ‌ها بر روح و جسم، در گذشته بسیار بیشتر از امروز بوده است؛ به عنوان مثال در زمان‌های قدیم حتی بیماران تب‌دار را با پارچه‌های آبی می‌پوشاندند، زیرا اعتقاد داشتند که این رنگ در درمان بیماری هم مؤثر است.

در ادامه‌ی این مطلب، از روانشناسی رنگ آبی تا نحوه‌ی استایل آن را می‌خوانید که سبب می‌شود تا این‌بار با آگاهی بیشتری نسبت به سِت کردن لباس‌های آبی‌رنگ خود اقدام کنید.

روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی بر افزایش میزان اعتماد و اطمینان تأثیر ویژه‌ای دارد، از این‌رو معمولا در یونیفرم‌های مجریان قانون به کار می‌رود تا اقتدار، آرامش و اطمینان را نشان دهد. هم‌چنین از رنگ آبی در لباس‌های کارمندان با هدف ایجاد آرامش، وفاداری و سلامتی در محیط کار استفاده می‌شود.

روانشناسی رنگ آبی تیره حاکی از این است که سایه‌های تیره‌تر قدرت حل مسئله و تصمیم‌گیری را در فرد تقویت می‌کنند و بالعکس آبی با سایه‌های روشن‌تر، دقت را بالا می‌برد.

از سوی دیگر، رنگ لباسی که به تن می‌کنیم راز درونمان را بر ملا می‌کند. رنگ آبی به همه نشان می‌دهد که چقدر قابل‌ اعتماد هستیم. اگر می‌خواهید در جلسه‌ی کاری یا مصاحبه‌ای مهم شایسته و صادق به نظر برسید، آن روز رنگ آبی را انتخاب کنید. این رنگ در اولین برخورد احساس وفاداری، آرامش، اعتمادبه‌نفس و موفقیت را به مخاطب منتقل می‌کند.

چه رنگ‌ هایی با آبی سِت می‌ شود؟

رنگ آبی یک رنگ همه‌جانبه است، زیرا با تمام رنگ‌های دیگر سازگار است؛ به این ترتیب، با کل پالت رنگی از سیاه، خاکستری و قهوه ای تا صورتی و قرمز به خوبی سِت می‌شود. مهم این است که در ترکیب رنگ آبی به استایل خود، فصل و میزان گرما و سرما توجه کنید؛ به عنوان مثال در فصل تابستان ترکیب آبی لاجوردی کم‌رنگ با زرد لیمویی یا نارنجی مناسب است، آبی سلطنتی و بِژ همیشه ظاهری چشم‌نواز را تضمین می‌کنند، در حالی‌که ترکیب آبی سرمه‌ای و قرمز یک ترکیب کلاسیک باقی می‌ماند.

چه رنگ‌ هایی با آبی سِت می‌ شود؟
اهمیت دایره رنگ در استایل

ست کردن رنگ آبی با نارنجی و زرد

دو رنگ پر جنب و جوش نارنجی و زرد، با لباس‌های آبی سِت می‌شوند و در چرخه‌ی رنگ، مخالف آبی هستند. نارنجی و آبی جزو رنگ‌های مکمل و تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر هستند، از سوی دیگر کنتراست کاملی برای ایجاد تعادل در لباس‌های فصلی شما فراهم می‌کنند.

نارنجی و زرد کاملا با یخ‌زدگی رنگ‌های آبی زمستانی مقابله می‌کنند و ترکیب آن‌ها در لباس، بیننده را به یاد خورشید در مقابل آسمان آبی تابستان می‌اندازد. سعی کنید اکسسوری‌های نارنجی را به استایل جین آبی خود اضافه کنید یا یک دامن آبی را با یک بلوز بوهو خردلی سِت کنید.

ست کردن رنگ آبی با نارنجی و زردست کردن رنگ آبی با نارنجی و زرد
ترکیب رنگ آبی، زرد و نارنجیترکیب رنگ آبی، زرد و نارنجی
ترکیب رنگ آبی، زرد و نارنجی

ست رنگ آبی با رنگ‌ های خنثی

رنگ‌های خنثی را می‌توانید با لباس‌های آبی خود سِت کنید و استایلی به یادماندنی ایجاد کنید؛ به عنوان مثال، رنگ‌های خاکی و غنی مانند قهوه‌ای و بژ می‌توانند لباس‌های آبی را زمینی کنند.

یک کت قهوه‌ای با سارافون یا مانتوی آبی امتحان کنید یا یک بلوز آبی فیروزه‌ای را با شلوار بژ سِت کنید. هم‌چنین ترکیب رنگ مشکی با سرمه‌ای برای کسانی که طالب رنگ‌های تیره هستند، مناسب است.

سفید ترکیبی شگفت‌انگیز با آبی است که حس و حال رنگ دریا را به ارمغان می‌آورد. شلوار آبی همراه با پیراهن سفید برای مردان و شومیز یا مانتوی سفید برای خانم‌ها، ترکیبی است که هرگز شکست نمی‌خورد.

استایل آبی با رنگ‌های خنثیاستایل آبی با رنگ‌های خنثی
استایل آبی با رنگ‌های خنثی
استایل آبی با سفید استایل آبی با سفید

ست کردن رنگ آبی با سفید

ترکیب رنگ آبی و سفید مانند رنگ‌های خنثی است، اما این دو ترکیب یکی از محبوب‌ترین ست‌های ترکیب رنگ آبی محسوب می‌شوند. رنگ آبی و سفید به دلیل ترکیب رنگیِشان، یادآور آسمان و دریا هستند. با این‌حال، عموما استفاده از رنگ آبی تیره در کنار رنگ سفید، نسبت به رنگ آبی روشن و سفید طرفداران بیشتری دارد.

شومیز سفید و شلوار لی آبیشومیز سفید و شلوار لی آبی
استایل رنگ آبی با سفید از کالکشن زنانه‌ برند سارکاستایل رنگ آبی با سفید از کالکشن زنانه‌ برند سارک
استایل رنگ آبی با سفید از کالکشن زنانه‌ برند سارک

ست رنگ آبی با قرمز

آبی و قرمز تضاد فوق‌العاده‌ای دارند و استایلی خیره‌کننده را ایجاد می‌کنند. برای ترکیب این دو رنگ می‌توانید از کفش‌های قرمز با لباس آبی بهره ببرید یا یک ژاکت قرمز، پیراهن سفید و شلوار آبی را ترکیب کنید.

ست رنگ آبی با قرمزست رنگ آبی با قرمز
ست رنگ آبی با قرمز ست دخترانه ست رنگ آبی با قرمز ست دخترانه
استایل رنگ آبی و قرمز در پوشش

ست کردن رنگ آبی با صورتی

در گذشته ترکیب رنگ آبی و صورتی، به عنوان استایلی دخترانه پیشنهاد می‌شد، اما اکنون در لباس‌های مردانه نیز بسیار استفاده می‌شود و جزو ترکیب‌های رنگی‌ محبوب به شمار می‌رود؛ به عنوان مثال می‌توانید ترکیب پیراهن مردانه‌ی صورتی کم‌رنگ به همراه تیشرت سفید و شلوار جین آبی آسمانی را امتحان کنید.

برای ایجاد تم دخترانه‌ی جذاب نیز می‌توانید از ترکیب شومیز صورتی پررنگ به همراه شلوار جین یا دامن سرمه‌ای بهره ببرید.

ست کردن رنگ آبی با صورتی ست کردن رنگ آبی با صورتی
ست کردن رنگ آبی با صورتی  در استایل مردانه - سارک ست کردن رنگ آبی با صورتی  در استایل مردانه - سارک
ست رنگ آبی و صورتی در کالکشن زنانه و مردانه برند سارک

ست کردن رنگ آبی در پارچه‌ های نقش‌ دار

از لباس‌هایی با نقوش شلوغ و رنگ‌های شاد در ترکیب با رنگ آبی بهره ببرید تا احساسات مثبت شما را بیشتر نشان دهند. این‌گونه لباس‌ها سبب می‌شوند تا از دیگران متمایز شوید و از این‎رو سبب ایجاد اعتماد به نفس می‌شود؛ به عنوان مثال می‌توانید از پیراهن بلند طرح‌دار آبی و سفید با یک کت کوتاه به رنگ سرمه‌ای و کفش کتانی سفید مانند تصویر برند سارک استفاده کنید.

ست کردن رنگ آبی در پارچه‌ های نقش‌ دار ست کردن رنگ آبی در پارچه‌ های نقش‌ دار
ست رنگ آبی در پارچه‌های نقش‌دار
ست رنگ آبی در پارچه‌های طرح‌دار از کالکشن زنانه‌ی برند سارکست رنگ آبی در پارچه‌های طرح‌دار از کالکشن زنانه‌ی برند سارک
ست رنگ آبی در پارچه‌های طرح‌دار از کالکشن زنانه‌ی برند سارک

استایل‌ های جسورانه‌ تر با تک رنگ آبی

در ادامه، سه پیشنهاد برتر نحوه سِت کردن لباس آبی توسط استایلیست‌های مشهور گردآوری شده که می‌توانید به روشی جسورانه‌تر و مدرن‌تر، لباس‌های آبی خود را به تن کنید.

1- توجه به سایه‌های رنگ آبی: آبی اغلب به عنوان یک رنگ خنثی در مد ظاهر می‌شود. برای پوششی مدرن، پیشنهاد می‌شود تا رنگ‌های آبی با سایه‌های تیره مانند سرمه‌ای و آبی سلطنتی را با رنگ‌های خنثی مانند سیاه، خاکی یا سفید، سِت کنید. هم‌چنین می‌توانید با یک آیتم روشن‌تر ترکیب کنید؛ مانند کفش آبی با شلوار جین تیره یا تیشرت رنگ نیلی با ژاکت آبی روشن.

2- متریال و بافت‌ها را ترکیب کنید: اگر مطمئن نیستید که با لباس آبی تک رنگ بیرون بیایید، استایلیست‌ها پیشنهاد می‌کنند که از ترکیب پارچه‌ها، بافت‌ها و نقوش مختلف بهره ببرید تا ظاهری پویا ایجاد کنید؛ به عنوان مثال یک تیشرت نخی آبی با کفش‌های کتانی جیر و شلوار جین می‌تواند استایلی یکسره آبی ایجاد کند.

استایل بافت‌های مختلف رنگ آبیاستایل بافت‌های مختلف رنگ آبی
استایل بافت‌های مختلف رنگ آبی

3- لایه لایه پوشیدن: سیلوئت و اندام خود را با لایه لایه پوشیدن، بهتر نشان دهید. اگر نگران این هستید که یک لباس تک‌رنگ جذاب نباشد، از لایه‌ها برای برجسته کردن اندام خود استفاده کنید؛ به عنوان مثال، یک ژاکت کوتاه با پیراهن مردانه یا شومیز زنانه‌ی آبی به همراه شلوار جین فاق بلند؛ یا یک هودی اُورسایز با وِست و شلوار آبی راسته را امتحان کنید.

استایل تک رنگ آبیاستایل تک رنگ آبی
استایل تک رنگ آبی

دبل دنیم

استایل کردن دو آیتم جین ( دنیم) را دبل دنیم می‌گویند که جزو ترندهای روز دنیای فشن محسوب می‌شود. یکی از مرسوم‌ترین استایل‌ها در این بخش، پوشیدن شلوار جین با یک کت یا پیراهن جین است که ظاهری کلاسیک و در عین حال غیررسمی ایجاد می‌کند.

بهتر است بدانید که ترکیب دو رنگ متفاوت از جین، استایلی جسورانه‌تر و متفاوت‌تر ایجاد می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در این بخش به مطلب “دبل دنیم؛ انتخابی برای طرفداران جین” سر بزنید.

استایل دبل دنیماستایل دبل دنیم
استایل دبل دنیم - استایل دخترانه استایل دبل دنیم - استایل دخترانه
استایل دبل دنیم استایل مردانه استایل دبل دنیم استایل مردانه
استایل دبل دنیم

اکسسوری به رنگ آبی

در حالی که استایل با لباس‌های آبی‌رنگ را بیشتر توضیح دادیم، اما اکسسوری رها دیگری برای افزودن رنگ آبی به زیبایی‌شناسی استایل شماست. یک کیف دستی سرمه‌ای‌رنگ را امتحان کنید تا همراه با کت مشکی استفاده شود یا با یک روسری یا دستکش آبی سِت شود.

جواهرات و زیورآلات آبی یکی دیگر از مواردی است که احساس دریای درخشان را ایجاد می‌کند. هم‌چنین از ترکیب یک سنجاق سینه یا یک گردنبند آبی رنگ در استایل خود غافل نشوید.

اکسسوری به رنگ آبیاکسسوری به رنگ آبی
اکسسوری به رنگ آبی

سخن آخر

رنگ آبی یک رنگ کلاسیک است که برای ارائه‌ی ظاهری شیک همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید. به طور کلی آبی به عنوان رنگ سردی در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از مردم آن را با یخ و آب مرتبط می‌دانند و احساس آرامش از آن دریافت می‌کنند. رنگ آبی را می‌توانید با توجه به هر فصل سال، به صورت متفاوت استایل کنید؛ خود رنگ آبی برای فصل سرما انتخابی هوشمندانه به حساب می‌آید، اما در فصل گرم نیاز است که با رنگ‌های گرم اعم از قرمز، زرد و نارنجی ترکیب شود.

به طور کلی، آبی یک رنگ همه‌جانبه است که به راحتی با دیگر رنگ‌ها سِت می‌شود. پس با رنگ آبی مورد علاقه‌ی خود شروع کنید و برخی از ترکیب‌های جسورانه‌تر را امتحان کنید!

منابع:

www.joebrowns.co.uk

www.gerryweber.com

www.adidas.com

منبع: مجله‌ی کمد سارک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا