کتاب و ادبیات

نگاهی به «دنیای شگفت‌انگیز حجاب»

تهران – ایرنا – کتاب «دنیای شگفت انگیز حجاب» به بررسی روند حجاب از ابتدا تا امروز می پردازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کتاب «عجیب دنیای حجاب» نشان می دهد که از زمان حضرت آدم و حوا، حجاب و پوشش توسط روح خدا که در خلقت انسان دمیده شده بود، رعایت می شد. گاهی با برگ درختان مشاهده می‌شد، گاهی با لباس‌هایی که ریشه در روح خدا داشت که در خلقت انسان دمیده شده بود.

با گذشت زمان این حجاب قوی تر شد و شکل و ماهیت خود را آشکار کرد. به طوری که شامل مردان و زنان می شد. زیرا مردان سرپرست خانواده بودند; یک حجاب برتر بر روی آنها گذاشته شد. با آگاهی بیشتر و پیروی از پیام بزرگان دین، الگوی ثابتی برای همسران و فرزندان خود باشند. از این رو با ورود هر پیامبری به جهان هستی ماندگارتر شد و از زمان حضرت آدم پیامبر خدا(ص) نازل شد تا هر کدام مقصد و مبدأ یکسانی داشته باشند. که سرانجام به محمد رسول خدا (ص) می رسد که تکمیل کننده رسالت پیامبران اولوالعزم بوده و هست; زیرا تکمیل پیام جبرئیل اعظم به بشر، اشرف خلقت بود.

این کتاب در 10 فصل با عناوین تنظیم شده است حجاب در ادیان دیگر، راز حجاب در جهان، کشف حجاب- تبریز، تیر 1314، 1321 تبریز، تبریز شهریور 1337، 1357 قدرت عظیم شهدای حجاب و عفاف شگفتی آفرید، 22 بهمن 1357، داستان اسماء و خانواده اش و 25 شهریور 1401 تالیف طراح جلد این کتاب محمد میرزایی او پسر نویسنده است.

بخشی از متن کتاب

پدر و مادر اسماء مسلمان شدند

در یکی از روزهایی که خورشید نور هدایت انبیا و اولیا را بر زمین تابید، در مسجد کبود تبریز، عاشقان دین محمدی در حضور علمای زمان، دین مبین اسلام را برگزیدند. و در زمره حامیان عشق و دوستی و وادی مقدس دین مبین اسلام قرار گرفت. در آن روز چنان در دل خود احساس امنیت می کردند که نمی توانستند وصل شوند و همچون دری ارزشمند از داده های خدا و محمد رسول الله (ص) پاسداری می کردند.

آن روز با روزهای دیگر سالهای گذشته فرق داشت و در عالم هستی ملکوتی داشتند و انبیای الهی را بهتر می شناختند و روح هستی و آنچه را که قبلا بود بهتر می دیدند. همسر روحانی پس از انجام فرایض دینی به مادر اسما چادر داد. یکی سفید و دیگری سیاه؛ خیمه ها مانند بال هایی بودند که بدن او را می پوشاندند و او را از هر بدی محافظت می کردند.

مادر اسماء بال هایی را که خدا و پیامبر محمد رسول الله (ص) داده بودند بر تن کرد و رهایی از هر گونه آسیبی، افعال فرضیه الهی را انجام داد و شهادتین را بیان کرد. اشک شوق به اندازه قطرات بارانی که در تمام عمر دیده بود وجودش را پوشانده و روح و جسمش را با باران معنوی پاک می کند. او آنقدر سبک بود که نزدیک بود با بال های اهدایی پرواز کند. پدر اسماء با پیام خدای متعال و رسول او، محمد رسول الله (ص) و علی ولی الله (علیه السلام) شهادتین را قرائت کرد که آن حضرت نه با زبان، بلکه با جان و جان می گفت; نه امروز، بلکه برای زندگی، چه در این دنیا و چه در جهان دیگر. (ص 124 و 125)

او کتاب «عجیب دنیای حجاب» را نوشت. شهناز آلوش در 144 صفحه قطع، قطع رقعی، کاغذ تحریر، شمارگان 500 نسخه توسط انتشارات بین المللی مشاخ منتشر شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا