موسیقی

نگاه تخصصی دولت سیزدهم در امر برگزاری جشنواره ها اتفاق جدیدی بود



هوشنگ جاوید در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین، در رابطه با عملکرد فرهنگی دولت سیزدهم گفت: شاید بارزترین ویژگی این دولت توجه ویژه به جشنواره ها باشد، علاوه بر این که جشنواره های مختلف برگزار شد. در این دوره برگزار شد، علاوه بر این روند برگزاری جشنواره ها در این دولت رسمی است. و تشکیلاتی ایجاد شد و با نگاه تخصصی به موضوع جشنواره ها کارشناسان برجسته ای برای داوری در این جشنواره ها انتخاب شدند.

وی با تاکید بر رویکرد متفاوت دولت شهید رئیسی به جشنواره ها، افزود: در این دولت هدف از برگزاری جشنواره ها تنها جنبه اجرایی آن نبود، توجه به مسائل مغفول مانده و جدید در برگزاری جشنواره با هدف حمایت از هنرمندان گمنام مورد توجه قرار گرفت. و انتخاب داوران و کارشناسان صاحب نام در این عرصه بخشی از رویکرد تخصصی دولت به جشنواره ها بود.

این پژوهشگر موسیقی در ادامه افزود: به عنوان مثال برگزاری جشنواره موسیقی انفرادی یکی از این جشنواره های نوظهور بود که توانست تاثیر بسزایی در رشد موسیقی سنتی به ویژه در بین جوانان داشته باشد. در واقع دولت سیزدهم با نگاهی تخصصی به برگزاری جشنواره ها، این رویداد مهم هنری را از یک رویداد سازمانی به یک رویداد مؤثر و تخصصی تبدیل کرد، هرچند که در حوزه جشنواره دارای ضعف هایی بود، اما در کل طول. این تغییر رویکرد می تواند زمینه ساز تحولات بزرگتر در آینده باشد. بودن

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا