دنیای مد

هفته‌ مد میلان، بهار و تابستان 2025

کالکشن بهار-تابستان ۲۰۲۵ Antonio Marras

خاطرات یک عصر تابستانی

آنتونیو ماراس با درامی عاشقانه به استقبال فصل بهار تابستان ۲۰۲۵ می‌رود؛ فضایی بسیار رمانتیک که یادآور خاطرات کودکی او از مادربزرگ هنرپیشه‌اش Anna Maria Pierangeli بود. آنا که بعد از موفقیت به عنوان بهترین بازیگر زن فیلم  “Tomorrow Is Too Late” از جشنواره‌ی ونیز، رویای  ستاره شدن در هالیوود را دنبال می‌کرد، اکنون برای کالکشن  ۲۰۲۵ منبع الهام نوه‌اش شده است.

کالکشن ماراس، تحت تأثیر خاطرات و دلتنگی مادربزرگ او برای زادگاه خود و عشق کوتاه مدتی که میان او و ستاره‌ی نوظهور آن زمان، James Dean  وجود داشت، شکل گرفته است؛ این عشق با وجود تفاوت‌ فرهنگی آن دو، دلتنگی‌ زیادی را برای آنا به همراه داشته است.

آنا در آن زمان کارت پستال‌هایی را از هالیوود، آلگرو و آکاپولکو همراه با نامه برای مادرش فرستاده است.  او در نامه‌هایی که برای مادرش می‌نویسد لس‌آنجلس و کالیفرنیا را زیبا  توصیف می‌کند، اما دلتنگی خود را نسبت به ایتالیا نمی‌تواند کتمان کند. او در نامه به مادرش می‌نویسد: “اغلب با جیمی به آکاپولکو می‌رویم. می‌دانم او را نمی‌پذیری چراکه با من تفاوت‌های زیادی دارد؛ اما من او را بسیار دوست دارم.” 
این کالکشن بیان‌کننده‌ی داستان عشق، رویا پردازی و موفقیت است که ماراس آن را در یک بعدازظهر تابستانی به وسیله‌ی لباس‌های مجموعه‌ی خود نمایان می‌کند؛ لباس‌هایی با طرح‌های تروپیکال که نمایشگر تابستان‌های داغ کالیفرنیا و آکاپولکو است.

 در این کالکشن از تکنیک‌های متنوع پارچه‌سازی مانند تکه‌دوزی و منجوق‌دوزی، هم‌چنین روی هم قرار گرفتن موتیف‌های چهارخانه، گلدار، پترن‌های حیوانی ، پارچه‌های  توری، ژاکارد و سیلک در سیلوئت های متنوع استفاده شده است.
از جمله لوک‌های مورد توجه در این کالکشن، لباس‌هایی با پارچه‌ی جین‌ به عنوان نمادی از امریکا بودند که با استفاده از تکنیک‌های پارچه‌سازی به چرم مشهور ایتالیا  شبیه شده بودند و در فرم کاپشن موتورسواری به نمایش درآمدند.

ماراس با طراحی آیتم‌های متنوع در این کالکشن، به تنوع فرهنگ‌ها در ایالات متحده و ایتالیا اشاره می‌کند که در این مجموعه از آن‌ها الهام گرفته است. 

لوک‌ها تنوع قابل توجهی دارند؛ انواع تیشرت، بلوزهای آستین کوتاه، شورت‌های تابستانی، پیراهن‌های گلدار کوتاه و بلند، دامن‌های دراپه و حتی کفتان در این کالکشن دیده می‌شود. این لوک‌ها در پالت‌های رنگی سبز پاستلی (مریم گلی) و آبی کم‌رنگ ظاهر شدند.

 در طول نمایش، موسیقی راک اند رول که بخش جدانشدنی از دوران کودکی آنتونیو بود، تمام فضای سالن را پر کرده و باعث تداعی خاطرات هنگام نمایش این مجموعه شد. 

نویسنده: پرستو نباتی

منبع: مجله‌ی کمد سارک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا