موسیقی

هنرمندان راه‌یافته به جشنواره امیرجاهد مشخص شدند



به گزارش هنرآنلاین، گروه ها و هنرمندان راه یافته به بخش اجرای صحنه ای ششمین جشنواره ملی موسیقی امیر جهاد در بخش های «دوئت»، «گروه موسیقی کلاسیک ایرانی» و «سازهای کوبه ای» معرفی شدند. در عین حال برخی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان نیز آثار ارسال شده به بخش های مختلف را قضاوت می کنند.

حمیدرضا عاطفی (دبیر هنری ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد) درباره اجراهای این دوره توضیح داد: یکشنبه 4 شهریور ماه به دونوازی موسیقی کلاسیک ایرانی اختصاص دارد و در مجموع شاهد 69 اجرا خواهیم بود که 44 اجرا از شهرستان است. شرکت کنندگان و 25 اجرا از شرکت کنندگان تهرانی است. در این روز محمد مقدسی، میلاد کیایی، زیدالله طلوعی و فرزاد عندلیبی به داوری آثار می پردازند. دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه به اجرای هنرمندان شرکت کننده در گروه موسیقی کلاسیک ایرانی، گروه سازهای کوبه ای و دونوازی سازهای کوبه ای اختصاص دارد. بخش گروه موسیقی کلاسیک ایران با 23 اجرا که 16 اجرا از شهرستان ها و 7 اجرا از تهران برگزار می شود. داوران این روز مرتضی عیان، قاسم رفعتی، میلاد کیایی، فرزاد عندلیبی، زیدالله طلوعی هستند.

وی درباره اجرای سازهای کوبه ای گفت: در گروه سازهای کوبه ای 10 اجرا از شهرستان و 3 اجرا از تهران و همچنین در دونوازی کوبه ای در مجموع 5 اجرا برگزار می شود که از این تعداد 4 اجرا اجرا می شود. توسط شرکت کنندگان شهرستانی و یک اجرا توسط شرکت کنندگان تهرانی اجرا شود. . تمامی اجراها در روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت 9:00 الی 21:00 برگزار می شود.

دبیر هنری جشنواره تاکید کرد: در این دوره اجرای گروه ها و شرکت کنندگان بهتر و بهتر شده است; از آنجایی که معتقدیم جشنواره ها نباید برگزیدگان خود را رها کنند، جشنواره ملی موسیقی امیرجهید نیز برگزیدگان دوره های قبل را رها نکرد. همه این عزیزان به عضویت خانه موسیقی ایران درآمدند و از آموزش و امکانات موعود بهره مند شدند. در این دوره تاکید می شود برگزیدگان از امکانات و آموزش خانه موسیقی امیر جهاد و خانه موزه بهره مند خواهند شد و می توانند در مسترکلاس های برگزار شده در خانه موسیقی ایران به صورت رایگان شرکت کنند.

عاطفی در پایان گفت: در این دوره بیشتر به مسائل کیفی جشنواره توجه شده است. ضمناً 70 درصد هیئت داوران در دوره جدید تغییر کرده و داوران جدید مانند دوره های گذشته از میان هنرمندان پیشکسوت و با تجربه انتخاب و دعوت شده اند و امیدواریم جشنواره ای شایسته و باکیفیت در پیش داشته باشیم.

اسامی اجراهای منتخب صحنه و تاریخ بخش های موسیقی پاپ و کلاسیک نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا