موسیقی

هنرمندان همواره دِین خود را به انقلاب و کشور ادا کرده‌اند



پیش از اجرای سمفونی «دیار علویان» توسط ارکستر ملی ایران در تالار مرکزی ساری، محمد اله یاری فومنی، مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: مروری بر تصاویر آرشیو بنیاد فرهنگی رودکی و ارکستر ملی ایران نشان می دهد که هنرمندان این ارکستر در تمام ادوار انقلاب اسلامی حضور پررنگی داشته اند. آنها باید از ارزش ها محافظت می کردند و مفاهیم انقلاب را القا می کردند.

وی افزود: تصاویری از حضور هنرمندان ارکستر ملی در جبهه های دوران دفاع مقدس و اجرای موسیقی برای رزمندگان وجود دارد که نشان می دهد هنرمندان همیشه همراه جامعه بودند.

این نشان می دهد که هنرمندان همیشه همراه جامعه بودند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی با اشاره به حضور ارکستر ملی ایران در ساری به مناسبت دومین کنگره ملی 14 هزار و 500 شهید مازندران گفت: این استان همواره مهد هنرهای مختلف و به ویژه موسیقی بوده است. هنرمندان مشهوری داشته و دارد که صدای هنر طبرستان هستند. به استان های دیگر و فراتر از مرزهای ایران رسیدند.

وی ادامه داد: برای هنرمندان این سرزمین آرزوی سلامتی دارم و یاد و خاطره همه هنرمندان درگذشته را گرامی می دارم.

اله یاری فومنی گفت: مفتخریم که ارکستر ملی ایران تحت حمایت کنگره ملی شهدای مازندران قطعات جدیدی را در این استان اجرا می کند و بخشی از برنامه های این کنگره را بر عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از فرمانده سپاه کربلای مازندران تشکر می کنم که مفاهیم ارزشمند جامعه را از زبان هنر، موسیقی و ارکستر ملی ایران القا کردند تا صدای کنگره شهدا با هنرمندی نوازندگان ارکستر ملی ایران به گوش مردم می رسد و در خاطره جامعه می ماند.

وی ادامه داد: حضور استاندار مازندران برای تماشای این اجرا ارزشمند است و نشان از توجه به هنر در ساختار اداری این استان دارد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی خاطرنشان کرد: پایه گذاری این برنامه در زمان محمدمهدی اسماعیلی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و با حمایت دکتر سید عباس صالحی وزیر به پایان رسید. فرهنگ و ارشاد اسلامی.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا