علم و دانش

ورود هوش مصنوعی به واحدهای درسی همه رشته‌های دانشگاهی 

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از مهرماه امسال ۲ واحد درسی برای آشنایی دانشجویان با هوش مصنوعی در واحدهای درسی تمام رشته‌ها در نظر گرفته شده که گذراندن آن برای دانشجویان گروه فنی و مهندسی الزامی است.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، روح الله رازینی امروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: هوش مصنوعی در بازارهای مختلف پیشرفت داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هوش مصنوعی سالانه ۱۲۰ درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود بیش از صد میلیون نفر در سال ۲۰۲۵ در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در تولید محتوای هوش مصنوعی کارهای خوبی انجام شده، اما در به‌کارگیری هوش مصنوعی هنوز جای کار است و رتبه خوبی نداریم.

رازینی با بیان اینکه تاثیر هوش مصنوعی در حوزه آموزش عالی در سه جنبه قابل بررسی است، گفت: نخست نظام یاددهی و یادگیری است و اساتید باید نقش متفاوتی را ایفا کنند و وزارت علوم به سمت رویکرد مشارکت‌دهی حرکت کرده و ضوابط آموزشی و توانمندی دانشجویان و اساتید باید تغییر کند.

وی اضافه کرد: محور دوم اقدامات آموزش عالی در هوش مصنوعی در محتوای آموزشی‌ است و با توجه به اینکه همه حوزه‌ها از هوش مصنوعی متاثر هستند، نیاز به متناسب‌سازی با هوش مصنوعی است.

رازینی گفت: از اقدامات مشخص وزارت علوم در هوش مصنوعی، محور تولید محتواست که در همین رابطه، از مهر امسال درس دو واحدی الزامی برای رشته‌های فنی مهندسی مرتبط با هوش مصنوعی پیش‌بینی شده است و دو واحد اختیاری برای سایر رشته‌ها نیز در خصوص هوش مصنوعی داریم.

ادامه دارد…

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا