سیاست

وزیر خارجه ایران: از کوبا در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنیم + فیلم


دریافت
22 MB

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «برنو رودریگز پاریلا » وزیر امور خارجه کوبا در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه ایران دعوت دکتر رئیسی رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران از آقای رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا برای سفر به ایران را یادآوری و تاکید کرد: ما آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها هستیم.

عراقچی با اشاره به اقدام یکجانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به اصلاح حامی تروریسم، این امر را محکوم کرد و آن را در ادامه سیاست های خصمانه از سوی آمریکا دانست.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ما به عنوان یکی از قربانیان تحریم‌های آمریکا، شرایط مردم کوبا را کاملا درک و از آن کشور در برابر تحریم های آمریکا حمایت می کنیم.

عراقچی با تشریح آخرین وضعیت منطقه غرب آسیا تصریح کرد: جنایت‌های دولت نتانیاهو در غزه و لبنان از سر استیصال و به دلیل شکست آنها در غزه است.

«برنو رودریگز پاریلا » وزیر امور خارجه کوبا نیز در این دیدار از توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه های اقتصادی، دانشگاهی و علمی میان تهران – هاوانا استقبال کرد و گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست های خصمانه ایالات متحده آمریکا حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه کوبا از برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور در آینده نزدیک استقبال و بر تداوم همکاری های اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا