کتاب و ادبیات

وزیر فرهنگ از محمدعلی بهمنی عیادت کرد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیمارستان محل بستری استاد محمدعلی بهمنی بازدید و در جریان روند درمان وی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه دوم شهریور ماه با حضور در بیمارستان محل بستری شدن محمدعلی بهمنی در جریان روند درمان وی قرار گرفت.

بهمنی دو شب پیش (۱۰ مرداد) به دلیل خونریزی شدید مغزی در بیمارستان بستری شد و به دلیل شدت خونریزی بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی اکنون در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان بستری است.

وزیر فرهنگ از محمدعلی بهمنی عیادت کرد

محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرای

محمدعلی بهمنی در اواخر خرداد 1403 بر اثر سکته مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان در بیمارستان بستری شدپزشکان اعلام کردند که این شاعر قدرت تکلم را از دست داده است. اما در روزهای بعد وضعیت سلامت او در حال بهبودی بود و قدرت خود را بازیافته بود. اما سلامتی این غزل سرا در شب چهارشنبه 31 مرداد 1403 پس از آن خونریزی مکرر مغزی خراب شده بود.

بهمنی شاعر و غزلسرای متولد 1321 در دزفول است. فریدون مشیری او اولین کسی بود که در بهمنی توانایی شعر گفتن را پیدا کرد و اولین شعر خود را در 10 سالگی برای مادرش خواند و مجله «روشن فکر» آن را در سال 1331 منتشر کرد.

بهمنی از سال 1345 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه کرده است. وی از سال 1352 در بندرعباس زندگی می کرد و پس از پیروزی انقلاب به تهران آمد و در سال 63 مجدداً عازم بندرعباس شد و هم اکنون در آنجا به سر می برد.

او یکی از ترانه سرایان توانا و تاثیرگذار این دوره است و با هنرمندان زیادی در عرصه موسیقی از جمله زند یاد همکاری داشته است. ناصر عبداللهی است

اولین مجموعه بهمنی با نام «باغ لعل» در سال 1351 توسط انتشارات بامد منتشر شد و پس از آن بسیاری از آثار او به دست مخاطبانش رسید. دو مجموعه «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» و «شاعر شنیدنی است» از معروف ترین آثار بهمنی هستند و به چاپ دهم رسیده اند. بهمنی در سال ۱۳۷۸ غزلسرای نمونه کشوری شد و در سال ۱۳۸۵ در اولین دوره جشنواره شعر فجر. حسین منزوی در بخش شعر کلاسیک انتخاب شد و در فهرست چهره های ماندگار شعر قرار گرفت.

در میان آثار بهمنی، «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» مجموعه ای تأثیرگذار در گسترش غزل معاصر است. عشق یکی از مضامین غزل اوست. بسیاری بر این عقیده اند که غزلیات او سبک و سیاق را به عاریت گرفته است نیما یوشیج است

همانطور که خودش می گوید: تن من شعر است، اما روح من تماماً نیمه است، در آینه ترکیب این چهره دیدنی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا