سیاست

وزیر فرهنگ: در دولت مردمی بودجه حوزه فرهنگ ۲۰ برابر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه – ۳۱ تیر ۱۴۰۳- در نشست هیات دولت اظهار داشت: افتخار همه اعضای دولت همکاری با شهید رئیسی بود؛ همه اعضای هیات دولت بزرگترین افتخار دوران همکاری، همکاری با این شهید والا مقام بوده است و امیدوارم در مسیر خدمتگزاری با عاقبت به خیری به این شهید عزیز و همراهان عزیزشان ملحق شویم.

اسماعیلی با اشاره به ارتقا نظام حکمرانی فرهنگی کشور گفت: بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی حوزه فرهنگ در سال ۱۴۰۰ را به ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رساندیم، بودجه این حوزه در سه سال ۲۰ برابر شد.

وی افزود: حوزه فرهنگ، هنر، رسانه یکی از حوزه‌های مهمی است که از ابتدای حضور آیت الله شهید رئیسی در عرصه مدیریت اجرایی تلاش می‌شد بین نشاط، آزادی بیان و اندیشه و آزادی رسانه‌ها، گفت و گوهای انتقادی و نشاط اجتماعی مردم با نگاه حکمرانی دینی، ایجاد تعارض و تباین وجود نداشته باشد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: مهمترین دستاورد دولت آیت الله شهید در این بود که شادی، نشاط، آرامش و افزایش مصرف فرهنگی ۷۰۰ درصدی و پررونق ترین دوره فرهنگ و هنر را در تاریخ کشور خلق کرد بدون این که از اصول و موازین دین و معیارهای شرعی عقب نشینی کند این مهم به واسطه شخصیت منحصر به فرد رئیس دولت محقق شد، که شخصیت فرهنگی و دانشمند و مجتهد و مورد وثوق همه جریان های دینی مذهبی و سیاسی کشور بود.

اسماعیلی بیان کرد: در وزارت فرهنگ با دو مساله و عارضه مهم در این کمتر از سه سال روبه رو بودیم. مساله اول کرونا بود که در همه حوزه ها تاثیرگذار بود و حوزه فرهنگ و هنر و رسانه اجتماع مجبور بود که فعالیت ها را تعطیل شود، و همه فعالیت های فرهنگی و هنری حالت تعلیق و تعطیلی داشت و اولین مساله، عادی سازی و توجه به معیشت هنرمندان بود.

وی گفت: در همان ابتدای دولت در گام اول رئیس جمهوری ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق هنر تخصیص داد که معیشت هنرمندان عضو صندوق تامین شود و توانستیم به هر عضو صندوق مقدار قابل توجهی اختصاص دهیم و از این وضعیت نگران‌کننده خارج کنیم.

اسماعیلی اظهار داشت: در پاییز ۱۴۰۱ کشور دچار فتنه فرهنگی شد، تلاش همه اربابان زر و زور و قدرت و تزویر بر این بود که فرهنگ و هنر در این کشور تعطیل شود و همه فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دادند و با سابقه کاری که داشتند و جلوی نظام اسلامی ایستادند، تلاش داشتند حوزه حکمرانی دینی را در مقابل فعالیت‌های دینی فرهنگی و هنری قرار دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پاییز سال ۱۴۰۱ با شرایطی که ایجاد شد، عادی‌سازی فعالیت‌ها در دستور کار قرار گرفت، جشنواره های هنری فجر را برگزار کردیم و از عادی‌سازی به دوره رونق فرهنگی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود/

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا