کتاب و ادبیات

وزیر فرهنگ: نیاز به غنی‌سازی تولید کتاب کودک داریم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای غنی سازی تولیدات کتاب کودک و نوجوان نیازمند کار مهم، جهادی، ترویجی و آموزشی هستیم.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین المللی کتاب کودک و نوجوان امروز – 26 مرداد – در تالار وحدت برگزار شد. در این رویداد محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسر احمدوند معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. علی رمضانی مدیرعامل موسسه کتاب و ادبیات ایران حامد شمگاتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و محمد حمزه زاده دبیر و عضو هیئت علمی حضور داشتند.

همچنین محمود پور وهاب، محمد میرکیانی، افشانا موسوی گرمارودی، سید احمد میرزاده، کاظم طلایی و شهرام شفیعی اعضای هیئت علمی و سایر مهمانان این مراسم حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم فرمایشات مقام معظم رهبری را انگیزه اصلی برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: ایشان توجه ویژه ای به کتاب کودک و نوجوان دارند. تمامی آمار و ارقام نشان از توجه ویژه به حوزه کتاب کودک و نوجوان دارد.

محمدمهدی اسماعیلی اشتیاق به تولید و آهنگسازی در حوزه ادبیات بومی را مهم دانست و ادامه داد: این تمایل آنطور که باید بالا نرفت. مهم ترین نکته در این بخش مربوط به آثار ترجمه شده است، اما برای غنی سازی تولیدات کتاب کودک و نوجوان نیازمند کارهای مهم، جهادی، ترویجی و آموزشی هستیم. سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانان هرگز کافی نیست.

اسماعیلی پیشنهاد کرد: مردم می توانند در این زمینه مانند بورس فعالیت کنند، یعنی روی موضوع سرمایه گذاری کنند تا نویسنده با خیالی آسوده روی آن کار کند.

وزیر فرهنگ: باید تولید کتاب کودک را غنی کنیم

انتشارات کودک و نوجوان همیشه رو به جلو بود

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه توجه به حوزه کودک و نوجوان از ابتدای دولت سیزدهم مورد توجه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است، گفت: لازم بود حوزه کودک و نوجوان پس از رشته داستان و شعر از جایزه کتاب بزرگ سال جدا می شود.

علی رمضانی با اعلام اینکه نشر کودک و نوجوان همواره رو به جلو بوده است، ادامه داد: باید توجه ویژه ای به این حوزه داشت. این ضرورت در بین فعالان مطرح شد و وظیفه ما انجام اقدامات بود. در این آیین از برگزیدگان هیات علمی، جوانان برگزیده و چهره های شایسته تجلیل می شود.

دانشکده این جایزه را به بچه های غزه اعطا کرد

دبیر علمی اولین جشنواره ملی و بین المللی کتاب کودک و نوجوان بیانیه هیات علمی را قرائت کرد.

محمد حمزه زاده در بخشی از این بیانیه اظهار داشت: کودک در این دنیای بزرگترها تنهاست. ادبیات کودک و نوجوان لحظه هایی است که بشریت به فکر وحی و رشد است. ما ادبیات کودک می خوانیم و تولید می کنیم. بازتولید ادبیات کودکی بازتولید دوران کودکی است. ادبیات کودک یادآور دوران کودکی برای کودکان و بزرگسالان است.

حمزه زاده اعلام کرد: هیات علمی این جایزه را به کودکان فلسطینی اهدا کرد. جشنواره مکانی برای احیای استانداردها و تشدید اشتیاق است. جشنواره رصدخانه یک تلاش جمعی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا