کتاب و ادبیات

پیاده‌روی اربعین با چاشنی کتاب

تهران- ایرنا- در آستانه اربعین حسینی پنج کتاب با موضوع محرم و امام حسین (ع) برای مخاطبان و عاشقان اهل بیت تولید شد.

به گزارش ایرنا، سوره مهر در آستانه اربعین حسینی پنج کتاب با مضامین محرم و امام حسین (ع) را برای مخاطبان و عاشقان اهل بیت تولید کرد. شنیدن این کتاب های صوتی هم برای کسانی که اقبال حضور در پیاده روی اربعین را دارند و هم برای کسانی که از راه دور به مظلومان دو عالم سلام و ارادت می رسانند قابل توجه خواهد بود.

اولین کتاب با عنوان «شیرانشو» قلم مجید کیساری که با صدا امیرحسین مدرس تبدیل به نسخه صوتی. حکایت شیرین و دل انگیزی از تلاش افراد ساده و معمولی اطرافمان است که برای ابراز محبت به امام حسین (ع) حتی زمانی که می خواهند عادی با هم صحبت کنند، معنای خود را با زبان بیان می کنند. اشعار تعزیه. قهرمان، زبان و دغدغه‌های رمان «شیر نخوری» نوجوان است، اما می‌تواند بزرگسالان را هم جذب کند.

پیاده روی اربعین با چاشنی کتاب

“پس از بیست سال” عنوان دوم با صدا داوود حیدری صوتی بوده است. «پس از بیست سال» رمانی تاریخی-مذهبی نوشته سلمان کدیور در انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است. کدیور در این کتاب به ریشه‌های انحراف در جریان‌های سیاسی اولیه اسلام می‌پردازد و می‌کوشد به یک سؤال بزرگ و قدیمی پاسخ دهد: «چرا حتی کسانی که می‌دانستند حسین بن علی (ع) بر حق است، او را کشتند؟

کتاب بعدی «پنجره های تشنه» با صدا عبدالله روا تولید می شود. او این کتاب را نوشته است مهدی قزلی است. «پنجره‌های تشنه» روایت سفرنامه و خاطرات مهدی قزلی از همراهی با کاروان ضریح ساخته شده برای حرم امام حسین (ع) از قم تا کربلاست، اتفاقی که شاید هر صد سال یک بار اتفاق می‌افتد.

«جذبه حسینی» با صدا مهدی طهماسبی سومین کتابی است که زائران اربعین را همراهی می کند. این کتاب که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است مشتمل بر گزیده ای از بیانات پیامبر اسلام است. آیت الله اعظمی خامنه ای (مدظله العالی) درباره حضرت زینب (سلام الله علیها) و اربعین حسینی است. فصل اول این کتاب مربوط به ویژگی های شخصیتی حضرت زینب(س) و فلسفه عملکرد آن حضرت در زمان حیات و به ویژه پس از نهضت عاشورا حسینی است. در دو فصل دیگر، اهمیت و ابعاد «اربعین» و «شرح زیارت اربعین» در بیانات رهبر کبیر انقلاب بررسی شده است.

کتاب پنجم «خس بی سرپا» با صدای مهدی طهماسبی صوتی بوده است. روایات سفر «خس بیس بیس». حمید حسام در سال 1392 به کربلا بود که شور و شوق مردم را برای شرکت در اربعین حسینی اعلام کرد و تصاویری از پیاده روی شهید حمدانی در اربعین حسینی در آن منتشر شد.

گروه فرهنگی هنری «سماوه» ناشر محتوای صوتی، نسخه صوتی پنج کتاب ویژه ایام اربعین را با صدای برترین گویندگان تولید و منتشر کرد. علاقه مندان می توانند نسخه صوتی این کتاب ها را از بسترهای اینترنتی «طاقچه»، «فیدیبو» و «کتابره» تهیه کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا