کتاب و ادبیات

پیکر محمدعلی بهمن، شاعر غزل‌سرا در بندرعباس تشییع شد

بندرعباس – ایرنا – پیکر محمدعلی بهمنی غزلسرای امروز در بندرعباس تشییع شد و جمعی از شاعران و هنرمندان هرمزگانی در میان حزن و اندوه عاشقان و ارادتمندان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم تشییع پیکر این استاد شعر و ادب جمعی از دوستان هرمزگانی به همراه مسئولین شهرستانی و استانی، اعضای شورای اسلامی شهر، اهالی فرهنگ، دانش آموزان و مدیرکل فرهنگی و هنری هرمزگان حضور داشتند. ارشاد اسلامی.

مراسم تشییع این شاعر از ساعت 8:30 صبح امروز از اطراف ساحل پشت استانداری هرمزگان آغاز شد و پس از آن پیکر آن مرحوم در ضلع جنوبی تالار شهید آوینی بندرعباس به خاک سپرده شد.

محمدعلی بهمنی در سال 1321 در دزفول به دنیا آمد و شامگاه نهم شهریور ماه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه مغزی درگذشت.

فریدون مشیری اولین کسی بود که در بهمنی توانایی شعر گفتن پیدا کرد و اولین شعر خود را در 10 سالگی برای مادرش سروده و مجله روشن فکر در سال 1331 آن را منتشر کرد.

بهمنی از سال 1345 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه کرد.

وی از سال 1352 در بندرعباس زندگی کرد و پس از پیروزی انقلاب به تهران آمد و در سال 63 مجدداً عازم بندرعباس شد.

او یکی از ترانه سرایان توانا و تاثیرگذار این دوره است و تاکنون با هنرمندان زیادی در عرصه موسیقی همکاری داشته است که از جمله آنها زنده یاد ناصر عبداللهی است.

اولین مجموعه بهمنی با نام «باغ لعل» در سال 1351 توسط انتشارات بامد منتشر شد و پس از آن بسیاری از آثار او به دست مخاطبانش رسید.

2 مجموعه «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» و «شاعر شنیدنی است» از معروف ترین آثار بهمنی است که در چاپ دهم منتشر شد.

در سال ۱۳۷۸ بهمنی غزلسرای نمونه کشور شد و در سال ۱۳۸۵ در اولین دوره جشنواره شعر فجر به همراه حسین منزوی در بخش شعر کلاسیک برگزیده شد و در فهرست چهره های ماندگار شعر قرار گرفت.

در میان آثار بهمنی، «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» مجموعه ای تأثیرگذار در گسترش غزل معاصر است. عشق یکی از مضامین غزل اوست. بسیاری بر این عقیده اند که غزلیات او سبک نیما یوشیج را وام گرفته است. همانطور که خودش می گفت: «بدنم غزل است، اما جانم تمام نصفه؛ در آینه ترکیب این چهره دیدنی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا