روانشناسی

چرا هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند؟ دلیل و راه برطرف کردن آن

امروزه شادی کمتر شده و شاد بودن به دلیل مشغله کاری افراد سخت شده است، اما بدانید که برای رسیدن به اهدافتان باید زندگی شاد و لذت بخشی داشته باشید.

چرا هیچ چیز خوشحالم نمی کنه؟

شاید امروز با سختی زندگی، احساس خوشبختی کمرنگ شده باشد، اما غیرممکن نیست. اگر می خواهید فردی موفق باشید که از زندگی لذت می برد، باید شادی را از درون ایجاد کنید و آن را گسترش دهید. به همین دلیل اولین قدم شناخت عادات منفی و ترک آنهاست که در این قسمت از خبردون به آن می پردازیم.

دلیل اینکه خوشحالی برایتان سخت شده

ارتباط با افراد منفی:

از آنجا که آنها در مشکلات خود غوطه ور هستند، افراد منفی نگر نمی توانند روی راه حل ها تمرکز کنند. آنها می خواهند با افراد گروهی صحبت کنند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. اما چون احساس خوبی ندارند، با گوش دادن به نظرات منفی دیگران تحت فشار قرار می گیرند. بنابراین سعی کنید با افرادی که به شما آرامش و روحیه می دهند در تماس باشید.

چرا هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند؟ دلیل و راه برطرف کردن آن

مقایسه زندگی خود با زندگی دیگران در رسانه های اجتماعی:

تحقیقات نشان می دهد که رسانه های اجتماعی چقدر موثر هستند. 55 درصد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند استرس بیشتری دارند. زیرا به طور کلی این رسانه ها به ندرت حقیقت را می گویند و همیشه زندگی پر زرق و برقی را نشان می دهند.

منزوی شدن:

یکی از واکنش های رایج برای ابراز ناراحتی، انزوا و دوری از اجتماع است. اما تحقیقات نشان می دهد که این بدترین کاری است که می توانید انجام دهید، اگرچه همه دوست دارند بعضی روزها تنها باشند، اما نه همیشه، زیرا معاشرت برای تقویت خلق و خوی بسیار توصیه می شود.

حس کنترل در زندگی:

ممکن است زندگی بدون احساس کنترل سخت باشد، اما می‌توانید آن را کانالیزه کنید و به دلیل کنترل بودن خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. تنها کسی که می توانید در زندگی خود کنترل کنید، خودتان هستید.

وقتی میل شدیدی برای دیکته کردن رفتار دیگران احساس می کنید، به ناچار خود را ناراحت می کنید. حتی اگر بتوانید در کوتاه مدت کسی را تحت کنترل درآورید، معمولاً نیاز به فشار به شکل زور یا ترس دارد و افرادی که این گونه با شما رفتار می کنند احساس خوبی نسبت به شما نخواهند داشت.

چرا هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند؟ دلیل و راه برطرف کردن آن

تحت تاثیر قرار دادن:

برخی از افراد لباس، ماشین و شغل شما را دوست دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها شما را دوست دارند. تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران کار بسیار دشواری است و شما را ناراضی می کند. بعضی ها به امکاناتی که شما دارید توجه می کنند نه خودتان.

عیب جویی کردن:

قبلاً در بخش های مختلف روانشناسی نمناک به این مهم اشاره کرده ایم که یکی از راه های شاد زیستن خودکنترلی است، به همین دلیل عیب یابی با شادی رابطه معکوس دارد. بنابراین وقتی دیگران از شما ایراد بگیرند، روحیه و روحیه شما تحت تأثیر قرار می گیرد و ابراز ناراحتی می کنید.

شکایت کردن:

ناله آزار دهنده است. ناله کردن یک رفتار خودتقویت کننده منفی است و شما با صحبت کردن و فکر زیاد در مورد بد بودن همه چیز، باورهای منفی خود را تقویت می کنید.

در حالی که صحبت در مورد چیزی که شما را آزار می دهد می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، مرز باریکی بین ناله و شکایت وجود دارد. شکایت علاوه بر اینکه باعث ناراحتی شما می شود، دیگران را نیز از خود دور می کند.

منفی نگری:

زندگی همیشه آنطور که می خواهید نیست، شما هم مثل بقیه 24 ساعت در روز فرصت دارید. افراد شاد به جای شکایت از همه چیز و همه چیز برای وقت خود ارزش قائل هستند، آنها شکرگزار نعمت های خداوند هستند و بهترین راه حل موجود را برای مشکل پیدا می کنند، آن را برطرف می کنند و ادامه می دهند.

هیچ چیز مثل بدبینی نیست. نگرش بدبینانه، صرف نظر از آسیبی که به شما وارد می کند، اگر انتظار اتفاقات بد را داشته باشید، منجر به اتفاقات بدی برای شما می شود.

چرا هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند؟ دلیل و راه برطرف کردن آن

غفلت در تنظیم اهداف:

داشتن هدف به شما امید و توانایی امید به آینده ای بهتر می دهد و تلاش برای رسیدن به آن اهداف باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود و توانایی هایتان داشته باشید.

تعیین اهدافی که چالش برانگیز، مشخص، قابل اندازه گیری و همسو با ارزش های شخصی شما باشند، مهم است. بدون هدف و یادگیری و خودسازی، تعجب می کنید که چرا همه چیز هرگز تغییر نمی کند؟

تسلیم ترس شدن:

ترس یک احساس پایدار است که تخیل شما را تقویت می کند، اما آیا می توانید انتخاب کنید که فردی ترسناک باشید یا نه؟ افراد شاد این را بهتر از هر چیز دیگری می دانند.

رها کردن زمان حال:

مانند ترس، گذشته و آینده محصول ذهن ماست. هیچ احساس گناهی نمی تواند گذشته را تغییر دهد و هیچ نگرانی دیگری نمی تواند آینده را شکل دهد. افراد شاد این را می دانند، بنابراین روی زمان حال تمرکز می کنند.

گذشته خود را بپذیرید اگر با گذشته خود آشتی نکنید، هرگز شما را رها نمی کند و آینده شما را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد شاد می دانند که تنها دلیل خوب برای نگاه کردن به گذشته این است که ببینیم چقدر جلو آمده ایم. عدم اطمینان آینده را بپذیرید و توقعات غیر ضروری را در ذهن خود قرار ندهید.

احساس ضعف و خستگی:

بسیاری از مردم به دلیل عدم مراقبت از خود احساس ناراحتی می کنند. آنها از کاری به شغل دیگر می روند، جای تعجب نیست که در نهایت خسته می شوند و از هر کاری که انجام می دهند لذت نمی برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا