ورزش و تناسب اندام

کایروپراکتیک زانو چیست؟

کایروپراکتیک به عنوان یکی از مهم ترین زیرشاخه های فیزیوتراپی شناخته می شود و پزشکان ممکن است آن را برای طیف وسیعی از بیماران مبتلا به مشکلات عضلانی، استخوانی یا مفصلی تجویز کنند. در این مقاله قصد داریم این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم و مهم ترین مسائل پیرامون آن را بررسی کنیم. همچنین به شما خواهیم گفت که آیا کایروپراکتیک برای زانو درد مناسب است یا خیر.

علم کایروپراکتیک چیست و آیا از نظر علمی قابل تایید است؟

کایروپراکتیک یکی از زیرشاخه های پزشکی فیزیوتراپی است که بدون تجویز دارو و با انجام حرکات خاصی که باعث تحریک اندام و عصب می شود، به درمان اختلالات عضلانی و اسکلتی می پردازد. در این روش متخصص با فشار دادن دست بر روی استخوان، عضله یا مفاصلی که مشکل دارند به رفع مشکلات بیمار کمک می کند. به بیان بهتر می توان گفت که این علم پزشکی از انواع طب مکمل و جایگزین محسوب می شود و مانند سایر روش ها نباید آن را یک درمان طبی رایج به حساب آورد.

اگرچه کایروپراکتیک تحصیلات پزشکی ندارد و مدرک خود را از موسسات ویژه ای در این زمینه دریافت می کند، اما مطالعات مختلفی برای تایید صحت این روش درمانی انجام شده است که نشان می دهد کایروپراکتیک نه تنها از نظر بالینی موثر و بی خطر است، بلکه یک روش اقتصادی هم هست بنابراین، اگر به این روش درمانی علاقه دارید، می توانید همین امروز به یک متخصص در شهر خود مراجعه کنید. همچنین می توانید برای یافتن متخصص کایروپرکتیک در اصفهان از سایت های نوبت دهی کمک بگیرید.

اما آیا این روش از نظر علمی قابل تایید است یا خیر؟

مطالعات پزشکی در مورد کایروپراکتیک چه می گویند؟

در ابتدا، بسیاری به علم مهره کاری با شک و تردید می نگریستند. همین موضوع باعث تشکیل تیم های تحقیقاتی و آغاز بسیاری از فرآیندهای تحقیقاتی شد که در نهایت کارایی این روش را به اثبات رساند. برخی از مطالعات معتبر در مورد این علم نظرات خود را ارائه کرده اند که در ادامه به آن می پردازیم.

کالج پزشکان آمریکا (2017)

بر اساس تحقیقات انجام شده، پزشکان و بیماران باید از درمان های غیردارویی مانند ماساژ، طب سوزنی، تحریک فیزیکی مفاصل و عضلات (کایروپراکتیک)، گرما درمانی، تمرینات کنترل حرکت، توانبخشی چند رشته ای، آرامش ذهنی (با هدف کاهش استرس) استفاده کنند. ).

گورتز و همکاران موسسه (2013)

انجام این درمان همراه با سایر مراقبت های پزشکی استاندارد برای زنان و مردان 18 تا 35 ساله می تواند مزایای زیادی در کاهش درد و بهبود عملکرد فیزیکی اعضای بدن به همراه داشته باشد.

مجله انجمن پزشکی آمریکا، گودمن و همکاران. (2013)

اگرچه درمان های زیادی برای دردهای عضلانی و مفاصل وجود دارد. اما انجام تمرینات حرکتی و روش های فیزیوتراپی توسط پزشک کایروپراکتیک می تواند در درمان این اختلال موثر باشد. برخی از بیماران نیز با کایروپراکتیک یا طب سوزنی بهبود می یابند.

موسسه گورتز و همکاران، شبکه باز جاما (2018)

نتایج یک کارآزمایی بالینی ثابت کرد که انجام کایروپراکتیک همراه با مراقبت های پزشکی معمول نسبت به سایر روش ها برای تسکین درد عضلانی و بهبود ناتوانی موثرتر است. این مطالعه شامل 750 عضو ارتش بود و به عنوان یکی از بزرگترین کارآزمایی‌های کارآیی در مقایسه مراقبت‌های پزشکی مرسوم و روش‌های کایروپراکتیک که تاکنون انجام شده است، در نظر گرفته می‌شود.

چه مشکلاتی را می توان با کایروپراکتیک حل کرد؟

یکی از مسائل مهم پیرامون کایروپراکتیک، بررسی اثرات آن بر مشکلات جسمی مختلف است تا مشخص شود کدام دردهای عضلانی یا عضلانی را می توان با این روش درمان کرد. در ادامه به این موارد می پردازیم.

کمر درد

مهمترین قسمت بدن که می تواند از روش ها و تمرینات مراقبتی کایروپراکتیک بهره مند شود، کمر و ستون فقرات است. این ناحیه خود قسمت های زیادی دارد که درمان آن ابتدا نیاز به تشخیص دقیق و صحیح نوع مشکل دارد.

گردن درد

گردن درد و آرتروز یکی از بدترین دردهایی است که می تواند فرد را برای مدت طولانی از انجام فعالیت های مختلف باز دارد. اما پزشک کایروپرکتیک در اصفهان می تواند با انجام حرکات خاصی به کاهش درد کمک کند.

زانو درد

بعد از کمردرد و گردن، درد زانو بدون شک بدترین مشکل جسمی است که می تواند باعث چالش های حرکتی زیادی شود. خوشبختانه اثربخشی تمرینات کایروپراکتیک برای درد زانو نیز به اثبات رسیده است و می توان آن را در کنار سایر درمان ها تجویز کرد.

درد شانه

درد شانه یکی از مواردی است که به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد. یک متخصص کایروپراکتیک در اصفهان می تواند حرکات بسیار متنوعی را برای بازگرداندن وضعیت این قسمت مهم بدن انجام دهد.

سردردهای شدید

علت بسیاری از سردردهای شدید می تواند ریشه در مشکلات عضلات یا مفاصل سر و گردن داشته باشد. اگرچه بدون تشخیص دقیق پزشک نباید نظر قطعی داد، اما اثربخشی این درمان برای سردردهای شدید که می تواند خواب یا فعالیت های روزانه را مختل کند، ثابت شده است.

دردهای دیگر

موارد مختلفی مانند درد سیاتیک، آرترالژی (درد مفاصل همراه با التهاب)، اسکولیوز (انحراف مهره‌های ستون فقرات)، فیبرومیالژیا (درد شدید در اسکلت بدن)، آسم (تنگی و تورم راه‌های هوایی)، فتق دیسک کمر وجود دارد. مشکلات گوارشی، مشکلات عملکردی سیستم ایمنی بدن، مشکلات دامنه حرکتی عضلانی، فرم نامناسب بدن، آسیب های مغزی، عفونت و التهاب گوش میانی و سندرم مفصل فاست (نوعی آرتریت پشت و گردن) نیز با تکیه قابل رفع است. در مورد تمرینات این روش درمانی باید گفت که تجربه و دانش یک متخصص کایروپراکتیک در اصفهان نیز در بهبود سریعتر این مشکلات موثر است.

برای کایروپراکتیک به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

اگر با دردهای مختلف در عضلات، مفاصل یا استخوان ها مواجه هستید، ابتدا باید به ارتوپد مراجعه کنید تا پس از تشخیص دقیق مشکل، مناسب ترین گزینه بین فیزیوتراپی یا کایروپراکتیک را برای شما تجویز کند. اگرچه شباهت هایی بین این دو گزینه وجود دارد، اما تفاوت های مهمی نیز دارند که آنها را از هم جدا می کند.

در کایروپراکتیک، تمرکز بر تسکین درد از طریق تمرینات و مراقبت‌های خاص است. اما در فیزیوتراپی تمرکز اصلی بر روی توانبخشی حرکتی اعضای بدن با استفاده از ورزش و کشش و ورزش است. تمرینات و حرکات کایروپراکتیک توسط متخصص آن کایروپراکتیک انجام می شود و در مواردی که مستقیماً با درد عضلانی مواجه هستید بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

کایروپراکتیک برای زانو چگونه انجام می شود؟

بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های بدن که می تواند به خوبی توسط کایروپراکتیک درمان شود، زانو و قسمت های مختلف آن است. از آنجایی که زانو یکی از حیاتی ترین قسمت های بدن در فعالیت های حرکتی است، انجام تمرینات توانبخشی و تسکین درد برای آن بسیار مهم است. در ادامه به شما خواهیم گفت که متخصص این روش درمانی برای زانو درد چه می کند.

انجام تمرینات دستی

در این روش، متخصص کایروپراکتیک ابتدا سعی می‌کند قسمت‌های آسیب‌دیده را که احتمالاً خارج از نقطه اتصال و محل دقیق خود هستند، تنظیم و تراز کند. این کار با افزایش تحرک و کاهش استرس انجام می شود. در این روش ممکن است علاوه بر دست، از ابزارهای خاصی نیز استفاده شود.

کشش زانو

در این تمرین کایروپراکتیک در اصفهان با هدف کاهش التهاب و حرکت دادن زانو در زانو تنش ایجاد می کند.

ماساژ دستی یا ماشینی

ماساژ دستی می تواند جریان خون را در زانو افزایش داده و سفتی یا التهاب را کاهش دهد. ماساژ این قسمت ممکن است به صورت دستی یا با دستگاه (با امواج صوتی) انجام شود.

الکتروتراپی

وسیله ای محرک است که با ارسال پالس و امواج الکتریکی به پوست، عصب آن ناحیه خاص را تحریک می کند تا جریان خون را افزایش دهد و در عین حال تورم و تنش عضلانی را کاهش دهد. این روش معمولاً به صورت دوره ای تکرار می شود.

لیزر سرد

روش لیزر سرد با هدف جلوگیری از سوختگی و ایجاد التهاب در پوست ارائه شده است. در این روش که نوعی لیزر درمانی محسوب می شود، از دستگاه برای کاهش التهاب و سرعت بخشیدن به درمان استفاده می شود.

سونای خشک

روشی ارزان و کم هزینه که می تواند با کاهش سفتی ماهیچه ها و مفاصل، آنها را برای بهبود هر چه سریعتر تحریک کند. در این روش باید مدت زمان مشخصی مثلاً 10 تا 15 دقیقه در محیط گرم سونا بمانید.

تمرینات خانگی

لیستی مشخص و مشخص از ده ها حرکت مختلف با تعداد تکرار مشخص که پزشک کایروپراکتیک در اصفهان برای شما تجویز می کند و باید روزانه آنها را تکرار کنید.

تغییر عادات غذایی

یکی دیگر از روش های توصیه شده توسط کایروپراکتیک تنظیم عادات غذایی جدید است تا مواد لازم و ضروری در درمان زانو درد به بدن برسد. این رژیم غذایی با توجه به نوع مشکل زانو شما تجویز می شود و معمولاً تنوع متعادلی از همه غذاها خواهد داشت. علاوه بر موارد ذکر شده، کایروپراکتیک ممکن است مواردی مانند فیزیوتراپی، ماساژ تخصصی، طب سوزنی، گرما درمانی و سرما درمانی، مطالعه دامنه حرکتی زانو، مکمل ها، رژیم غذایی گیاهی و ضد التهابی، رفتار روانشناختی، تکنیک های تنفس عمیق را نیز شامل شود. مدیتیشن و در نهایت ورزش. برای شما یوگا و تای چی تجویز کند.

حرف پایانی

در این مقاله با علم کایروپراکتیک آشنا شدیم و توضیح کاملی در مورد آن ارائه کردیم. به طور خلاصه می توان گفت که این علم یک روش درمانی غیردارویی است که به فرد بیمار کمک می کند تا با استفاده از دست ها، ابزارهای مکمل و ورزش های خاص درد نواحی مختلف بدن خود مانند زانو یا کمر را تسکین دهد.

همچنین از نظر علمی این روش درمانی مورد تایید بوده و پزشکان زیادی آن را توصیه کرده اند. کایروپراکتیک برای زانو درد نیز بسیار موثر است و می تواند انواع درد و التهاب این قسمت حیاتی بدن را تسکین دهد. همچنین لازم به ذکر است که برای انجام این کار ابتدا باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا بتوانید با دید دقیق و صحیح درمان های مربوطه را انجام دهید.

منبع: وبسایت کوئیک فیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا