کتاب و ادبیات

کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «امام رضا (ع) اهل بیت» توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان به زبان صربی منتشر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «امام رضا (ع) عالم اهل بیت» توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و با انتشارات صربستان به زبان صربی ترجمه شد. همکاری مرکز ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی توسط انتشارات آرمان‌شهر منتشر شد.

کتاب عالم اهل بیت امام رضا علیه السلام نوشته امیر سلمانی رحیمی، مرتضی ایندوزا و بهزاد نعمتی با ترجمه الکساندر دراگوویچ محقق و مترجم صرب است و اولین کتاب درباره علی بن موسی ال رضا (ع) به زبان صربی.

شأن علمی، اجتماعی و معنوی و رهنمودهای هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت به عنوان تنها امامی که ایرانیان به حضور پربرکت و درخشان او در سرزمین خود می بالند و نماد گفتگو در فرهنگ اسلامی به شمار می روند. برای مخاطبان صرب، به ویژه محققان آزاداندیش و علاقه مند مفید باشد. برای اسلام شیعه مفید باشد و به درک بهتری از میراث و آموزه های شیعه دست یابد.

انتشارات «آرمان شهر» تاکنون عناوین زیادی در حوزه ادبیات فارسی و فرهنگ اسلامی منتشر کرده است که از جمله آنها می توان به رباعیات عمر خیام، رباعیات بابا طاه، فیه ما فیه مولانا، گلشن راز شبستری، گلچین شعر فارسی و اربعین اشاره کرد. .

این کتاب در 90 صفحه و مشتمل بر هشت فصل (زندگی امام رضا(ع)، سیره معنوی و اخلاقی، شخصیت علمی، سیره سیاسی، شهادت، سخنان و معارف امام رضا(ع)، زیارت، نماد توحید و حرم مطهر) نوشته شده و همراه با توضیحات مفید و آموزنده مترجم.

طرح جلد کتاب مزین به گنبد طلایی حرم رضوی است که مانند خورشید می درخشد و تصویر کبوتر به عنوان نماد صلح نشان داده شده است.

انتشارات «آرمان شهر» تاکنون عناوین زیادی در حوزه ادبیات فارسی و فرهنگ اسلامی منتشر کرده است که از جمله آنها می توان به رباعیات عمر خیام، رباعیات بابا طاه، فیه ما فیه مولانا، گلشن راز شبستری، گلچین شعر فارسی و اربعین اشاره کرد. اربعین سفرنامه ای درباره زیارت اماکن مقدسه کربلا و نجف است که توسط کارگردان آن سرجان مارکوویچ نوشته شده است.

رونمایی از کتاب حکیم اهل بیت امام رضا (ع) در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد که از 7 مهر لغایت 15 آبان ماه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران رایزنی فرهنگی برگزار می شود. کشورمان، مترجم کتاب و علاقمندان.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا