کتاب و ادبیات

کتاب «بیایید تار و سه تار بنوازیم» به چاپ ۲۹ رسید/ کیوان ساکت: واژه‌های غیرایرانی حذف شد

تهران- ایرنا- نخستین کتاب از مجموعه «بیا تار و سه تار بزنیم» اثر کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تار و سه تار، در چاپ بیست و نهم منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، کیوان ساکت است وی در این خصوص اظهار داشت: اولین کتاب از مجموعه «بیا تار و سه تار بزنیم» برای مبتدیان و مبتدیان است. یکی از ویژگی های ویرایش جدید حذف کلمات غیر ایرانی و استفاده از کلمات فارسی به جای آن است. همچنین برای تجلیل از این عزیزان و آشنایی دانشجویان با هنرمندان پیشکسوت از تصاویر هنرمندان سرشناس استفاده شده است.

وی گفت: در ویرایش جدید این کتاب تصاویری از اساتیدی چون هوشنگ ظریف، میرزا عبدالله و دانش آموزان ارسلان درگاهی، لطف الله مجد، غلامعلی پورعطایی، بیژن ترقی استفاده شده.

ساکت افزود: کتاب اول مجموعه «تار و سه تار بزنیم» 60 صفحه است و قطعاتی مانند «مورگ سحر» در چاپ جدید اضافه شده است و توضیحات بیشتری در این مجموعه برای ساخت آن داده شده است. یادگیری برای دانش آموزان آسان تر است. در کتاب اول بخشی از قطعات «نقاه»، «چهارمضراب» استاد وزیری، «میزاده»، «کاریزما»، «دلکش»، «درواد ماهور»، «کاریزما» برای آموزش شاگردان نوشته شده است.

کتاب

این نوازنده پیشکسوت گفت: دوره آموزشی این کتاب برای هنرجویان بین سه تا پنج ماه است و پس از پایان دوره هنرجو به عنوان اولین رپرتوار پایه با این قطعات آشنا می شود.

«بیا تار و سه تار بزنیم» مجموعه ای چند جلدی است که گام به گام اصول تار و سه تار را آموزش می دهد. هنرجو در هر یک از مجلدات این مجموعه با تکنیک های مختلف نوازندگی و انواع دستگاه ها و تئوری موسیقی آشنا می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا