کتاب و ادبیات

کتاب «مناقشه قره باغ، از آغاز تا پایان» منتشر شد

تهران – ایرنا – کتاب «مناقشه قره باغ از ابتدا تا انتها» نوشته محسن پاک آیین سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در آستانه امضای تفاهم نامه به بازار آمد. توافقنامه صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان.

به گزارش ایرنا، این کتاب پس از نگاهی به اهمیت قفقاز جنوبی، ریشه های تاریخی مناقشه قره باغ را بازگو می کند و سپس به بررسی تاثیرات منطقه ای و بین المللی آن و دلایل شکست میانجی ها می پردازد.

کتاب «نبرد قره باغ، از ابتدا تا انتها» نیز به نقش روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه در مناقشه قره باغ، تحرکات اسرائیل در منطقه و با مروری بر نقش و مواضع حضرت آیت الله خامنه ای، می پردازد. رهبر معظم انقلاب اسلامی و خاطرات آیت الله. هاشمی رفسنجانی به بررسی اقدامات ایران در جنگ اول و دوم قره باغ و همچنین کمک های تهران به باکو در جریان درگیری می پردازد.

این کتاب به روح آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدا به ویژه حسین امیرعبداللهیان به عنوان حامی تمامیت ارضی کشورهای همسایه تقدیم شده است.

کتاب «درگیری قره باغ از ابتدا تا انتها» توسط انتشارات فرهنگ سبز منتشر شده است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت انتشارات فرهنگ سبز این اثر را تهیه کنند.

محسن پاکاین پیش از این نیز خاطرات دوران سفارت خود را در زامبیا، ازبکستان، تایلند و جمهوری آذربایجان منتشر کرده است.

این نویسنده همچنین کتاب های «دیپلماسی نبوی»، «محبت اهل بیت(ع) در شمال آفریقا و اروپا»، «سفیران پیامبر اعظم (ص)، «سیاست و حکومت در آفریقا»، «معرفت آمریکا» را به رشته تحریر درآورده است. نومحافظه کاران، «از دولت هفتم تا سفارت»، «پنجاه سال روابط ایران و تایلند»، «حیدر علی اف و نگاه دوستی همیشگی با ایران» (به زبان آذری)، ترجمه کتاب «اسلام و مسلمین». از جهان» تالیف ماهاتیر محمد با عنوان «دنیایی که در آن زندگی می کند برو» و کتاب های سبز میانمار، لائوس و زامبیا منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا