کتاب و ادبیات

کتاب «منجی به دنیا آمده است» پاسخی به منکران امام زمان(عج) است

تهران- ایرنا- نویسنده کتاب «منجی زاده می شود» با هدف پاسخگویی به شبهات وجود امام زمان(عج) به 6 گروه از امامان مخالف زمان پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از فراهقانی، کتاب «منجی متولد شد؛ اثبات ولادت حضرت مهدی (عج) و رد مخالفان» با قلم. سیدابوالحسن سادات اخوی در 230 صفحه و در 500 نسخه توسط انتشارات نیک معارف به چاپ رسیده است که در فصل اول به شهادت و رفع محرومیت امامت در کودکی توسط اهل سنت می پردازد، در فصل دوم آراء فرقه های اهل سنت درباره استمرار احادیث مهدوی و شخص حضرت مهدی. ع.ج) در فصل سوم به دلایل نفسانیات و نکاتی چون غیبت به عنوان اساس دین، غیبت پیامبران پیشین و رفع مستثنی شدن طول عمر پرداخته است و در فصل چهارم تا ششم به بحث در مورد غیبت پرداخته است. نظرات برخی از روشنفکران شیعه، مستشرقان و بهائیان.

در مقدمه کتاب آمده است: شیعه با بهره مندی از ادله عقلی و تعالیم آفتاب گون سنت، بر این باور است که زمین هرگز از حجت معصومی که منتخب و نصب شده از سوی خداوند است خالی نمی شود و این حقیقت در کتاب الهی های قبلی هم آمده اند. در این کتاب به بررسی و پاسخگویی به شبهات 6 گروه عمده مخالف و تشکیک امام زمان علیه السلام می پردازیم که شامل اکثریت اهل سنت، عرفا و صوفیان پیرو اندیشه مولوی مولانا، نفس گرایان در میان مسلمانان و برخی از آنها می شود. به نام روشنفکران انقلابی. در شیعه برخی از خاورشناسان، بابیان و بهائیان. (صفحه 19)

مؤلف درباره حسّاسان نوشته است: گروه دیگر از منکران ولادت و وجود امام زمان (عج) در میان مسلمانان شیعه و سنی هستند که بیش از حد بر حس و تجربه تکیه می کنند. بر حسب حواس خود نمی توانند بپذیرند که شخصی هست که با چشم دیده نمی شود و امامت و رهبری مردم را بر عهده دارد و ثانیاً عمری طولانی مانند هزار سال دارد. . (صفحه 79)

برخی از مستشرقان نیز به وجود امام زمان (عج) اعتقادی ندارند که نویسنده درباره ایشان نوشته است: مطالبی با عنوان سیر تحول آراء مستشرقان درباره مهدویت منتشر شده است. این مقالات دیدگاه نویسندگان غربی را در مورد مهدویت به چهار دوره تقسیم می کند. دوره اول از 1828 تا 1945 میلادی، دوره دوم از 1946 تا 1978، دوره سوم از 1979 تا 2000 و دوره چهارم از سال 2001 تا امروز. با توجه به اینکه پرداختن به نظرات همه خاورشناسان از حوصله این کتاب خارج است، در اینجا بیشتر به مقاله دوره اول که مربوط به ولادت امام عصر (عج) است و شبهات دوره های متأخر نیز بیشتر است و شبهات خاورشناسان پیشین را تکرار می کند. است (صفحه 162)

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا