اینترنت

گوگل افشای اسناد الگوریتم های رتبه بندی خود را تایید کرد

گوگل تایید کرده است که مجموعه ای از 2500 سند داخلی فاش شده از رتبه بندی موتورهای جستجوی خود معتبر هستند..

گزارش کردن تنهاو به گفته وب سایت The Verge، گوگل تاکنون از اظهار نظر در مورد این اسناد خودداری کرده است. این اسناد اطلاعاتی را که گوگل ردیابی می کند، به تفصیل شرح می دهد. برخی از این اسناد ممکن است در الگوریتم رتبه بندی جستجوی محرمانه گوگل استفاده شوند.

اولین کارشناسان سئو، رند فیشکین و مایک کینگ، وجود این اسناد لو رفته تایید شد که هر کدام در اوایل این هفته تحلیل های اولیه اسناد و محتوای آنها را منتشر کردند. اسناد فاش شده نشان می‌دهد که گوگل داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند و احتمالاً از آنها استفاده می‌کند که نمایندگان شرکت گفتند در رتبه‌بندی صفحات وب در موتور جستجوی Google نقشی ندارند. مانند کلیک ها و داده های کاربران کروم.

هزاران صفحه از این اسناد به عنوان یک مخزن اطلاعات برای کارمندان Google خدمت می کنند. اما مشخص نیست که کدام قطعه از داده های ذکر شده واقعاً برای رتبه بندی محتوای جستجو استفاده می شود. این اطلاعات ممکن است قدیمی باشد و فقط برای اهداف آموزشی استفاده یا جمع آوری شده باشد. اما از آن به طور خاص برای جستجو استفاده نکنید. این اسناد نحوه وزن دهی عناصر مختلف در جستجو را فاش نمی کنند.

اطلاعات منتشر شده برای عموم به احتمال زیاد موجی منفی در سئو و بازاریابی ایجاد خواهد کرد. گوگل معمولاً در مورد نحوه عملکرد الگوریتم جستجوی خود بسیار محرمانه است. اما این اسناد، همراه با شهادت اخیر در یک پرونده ضد تراست وزارت دادگستری ایالات متحده، شاخص هایی را که گوگل در رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرد، روشن تر کرده است.

انتخاب های جستجوی گوگل بر کسانی که برای کسب و کار خود به وب متکی هستند تأثیر عمیقی دارد. از ناشران مستقل کوچک گرفته تا رستوران ها و فروشگاه های آنلاین. برعکس، گروهی از افراد به امید شکستن کد یا فریب الگوریتم ظاهر شده‌اند که گاهی اوقات پاسخ‌های متناقضی ارائه می‌دهند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا