اینترنت

یوتیوب در روسیه از دسترس خارج شد

سرویس های نظارت بر اینترنت روسیه گزارش دادند که یوتیوب با قطعی گسترده مواجه شده است. این خبر همزمان با انتقاد مقامات روسی از این پلتفرم اعلام شد.

به گزارش TechNock، سرویس نظارت بر اینترنت روسیه Sboi.rf هزاران قطعی یوتیوب را در سراسر کشور گزارش کرده است. کاربران گزارش داده اند که فقط از طریق شبکه های خصوصی مجازی (VPN) می توانند به YouTube دسترسی داشته باشند. خبرنگاران رویترز در روسیه نیز نتوانستند به یوتیوب دسترسی پیدا کنند. اگرچه وب سایت از طریق برخی از دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی بود.

گوگل به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. سازمان نظارت بر ارتباطات دولتی روسیه، Roskomnadzor نیز از پاسخگویی به درخواست های مشابه خودداری کرد.

سرویس نظارت بر اینترنت روسیه، Sboi.rf، اعلام کرد که هزاران قطعی یوتیوب در سراسر روسیه گزارش شده است.

به گفته Boiters، یوتیوب یکی از آخرین سنگرهای مهم آزادی بیان در فضای مجازی روسیه محسوب می شود و همچنان میزبان محتوای انتقادی کرملین است که از دیگر شبکه های اجتماعی محبوب در روسیه حذف شده است.

در هفته های اخیر سرعت دانلود این وبسایت بسیار کاهش یافته است. مشکلی که قانونگذاران روسی به آلفابت، مالک یوتیوب نسبت می دهند. با این حال، این شرکت این اتهامات را رد می کند.

این اقدام اندکی پس از آن صورت گرفت که قانونگذاران روسی به صراحت هشدار دادند که سرعت یوتیوب ممکن است تا 70 درصد کاهش یابد. اقدامی که آنها آن را اقدامی ضروری علیه یوتیوب خواندند. این افراد بر این باورند که یوتیوب همچنان در تلاش برای نقض قوانین روسیه بدون مجازات است.

الکساندر خینشتاین، رئیس کمیته سیاست اطلاعات پارلمانی روسیه که قبلاً در مورد کاهش سرعت هشدار داده بود، دلیل این کاهش سرعت را به سرمایه‌گذاری نکردن گوگل در زیرساخت‌های روسیه نسبت داد. البته یوتیوب این ادعا را رد کرده است.

یکی از سخنگویان یوتیوب هفته گذشته گفت که از گزارش هایی مبنی بر عدم دسترسی برخی افراد به یوتیوب در روسیه آگاه است. وی افزود: مشکل مذکور ناشی از اقدام فنی این شرکت نبوده است.

لازم به ذکر است که این اتفاق در حالی رخ می دهد که خبرگزاری اوکراینی United24Media گزارش می دهد که مقامات روسیه قصد دارند خدمات گوگل را به همراه اندروید و iOS اپل در روسیه مسدود کنند. همچنین در اواسط ماه جولای رسانه های روسیه گزارش دادند که دولت روسیه قصد دارد تا ماه سپتامبر یوتیوب را به طور کامل مسدود کند.

منبع: سایت خبری تک‌ناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا