کتاب و ادبیات

۲۵ سرآمد ادبی کشور معرفی می‌شوند

تهران – ایرنا – نخستین رویداد ملی پیشکسوتان ادبی 26 مردادماه همزمان با روز خبرنگار برگزار می شود و 25 پیشکسوت ادبی کشور معرفی می شوند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی و آموزشی ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، دبیر اجرایی اولین رویداد ملی پیشکسوتان ادبی درباره نحوه برگزاری این رویداد ملی گفت: با توجه به اهمیت حلقه نخبگان در حوزه های ادبیات، هنر و مهارت، بنیاد ملی نخبگان بر اساس رهنمودهای فرآیند در سال 1402 شناسایی اعضای جامعه ادبی را در مقوله «برتری ادبی» در سه بخش «شعر»، «نویسندگی» و «نوشتن» آغاز کرد. «تحقیق» و اعطای تسهیلات ویژه به نخبگان ادبی کشور. شناسایی و تجلیل از پیشکسوتان ادبی و تسهیل مسیر نفوذ و الگوبرداری از آنان برگزار می شود.

سعید منتظری وی افزود: بر این اساس اطلاعات لازم در این زمینه انجام و فرآیندهای موثر در حوزه شناسایی، گزینش و داوری در جلسات متعدد با حضور کارشناسان بررسی و دبیرخانه اجرایی رویداد آغاز به کار کرد.

وی گفت: فراخوان رویداد ملی نخبگان ادبی در بهمن ماه 1402 منتشر شد و در اختیار همه حوزه های هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد نخبگان استانی و مراکز هنری و نهادهایی قرار گرفت که بتوانند به بنیاد ملی نخبگان کمک کنند. در شناسایی نخبگان ادبی از طریق رسانه های کشور اطلاع رسانی شد.
وی درباره روند ثبت نام داوطلبان در این رویداد ادبی گفت: ثبت نام به صورت خوداظهاری و شناسایی فعال در سایتی به همین منظور و در چهار حوزه شعر، داستان، غیرداستانی و پژوهشی ادبی تا 24 اسفند ادامه داشت. و بلافاصله مراحل داوری آغاز شد. بر اساس رویکرد شناسایی فعال بنیاد ملی نخبگان و بنا به درخواست بنیاد نخبگان از متخصصان، اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه های مذکور، اسامی پیشتازان ادبی از دیدگاه کارشناسی به همراه بیوگرافی علمی در اختیار این نهاد قرار گرفت. دبیرخانه رویداد

دبیر اجرایی رویداد رهبران علمی با اشاره به برگزاری چند جلسه پایش اولیه بین بیش از 400 نفر از افراد معرفی شده، گفت: پس از پایش اولیه، افراد برگزیده به کارگروه های تخصصی معرفی شدند و سپس داوران بر اساس بررسی های علمی انتخاب شدند. توصیف افراد و بر اساس روش. در نامه این بنیاد ۲۵ تن از پیشکسوتان ادبی به شورای تشخیص بنیاد ملی نخبگان معرفی شدند.

منتظری گفت: در این بخش افراد بر اساس معیارها و شاخص های کتاب سبک مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت نفرات برگزیده به معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی معرفی شدند و امید است طی مراسمی از این افراد تجلیل شود. چهارشنبه 26 مردادماه با حضور مسئولین.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم به اهداف برگزاری این رویداد پرداخت و افزود: شناسایی، معرفی و الگوبرداری از پیشکسوتان ادبی و همچنین بهره مندی از تخصص آنان در زمینه شاگردی و کمک به رشد و تعالی مردم و استعدادهای ادبی در مسیر نخبه شدن، یکی از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است. می رود.

تجلیل از دو بزرگوار ادبی و فعالان موثر عرصه فرهنگی ایران

منتظری از تجلیل از دو تن از بزرگان ادبی کشور در این مراسم خبر داد و گفت: در این مراسم دو تن از پیشکسوتان ادبی کشور که عمر خود را صرف آموزش و تعالی زبان و ادبیات فارسی کرده اند و مایه مباهات کشور هستند هستند. مورد افتخار قرار گرفتن

وی افزود: در حوزه ایران فرهنگی و در بین کسانی که در حوزه زبان و ادبیات فارسی در عرصه بین المللی خدمات بی بدیلی داشته اند نیز مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا