کتاب و ادبیات

۲ روستای کرمان میزبان جشن ملی دوستدار کتاب می‌شوند

کرمان – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از برگزیده شدن 2 روستای این استان به عنوان برگزیدگان کشوری در دهمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و عشایر کشور خبر داد و جزئیاتی از این برگزیده و برگزاری جشن ملی این مناسبت در این روستاها در روزهای آتی.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محسن روحی روز سه شنبه گفت: روستاهای سیاه باستانی شهرستان سیرجان و قنات ملک شهرستان رابر (زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی) به عنوان روستاهای برگزیده کشور انتخاب شدند. در دهمین جشنواره روستاهای دوست و عشایر کتاب کشور. و معرفی شدند.

این عنوان در حالی به 2 روستای کرمان رسید که در دوره قبل و نهمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال 1402 نصرت آباد سیرجان به عنوان روستای برگزیده کتاب دوست کشور معرفی و تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: روستاهای کهنسیه و قنات ملک در رقابت با 251 روستای شرکت کننده در دهمین جشنواره به عنوان روستاهای برگزیده کشور انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست خبری این جشنواره در 23 مهر 1403 در تهران گفت: 15 روستا از سراسر کشور به عنوان روستاهای برگزیده کتاب دوست کشور معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و عشایر استان کرمان افزود: این جشنواره ملی با هدف ارزیابی دستاوردها و عملکرد روستائیان و عشایر در حوزه کتاب و ترویج است. کتابخوانی و همچنین تجلیل از ایشان هر ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. برگزار می شود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش مهم دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون های فرهنگی هنری، مساجد، کتابخانه ها، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل های مردمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور اشاره کرد. روستاها این گونه برنامه های فرهنگی باعث ارتقای سطح مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در تمام نقاط استان پهناورمان می شود.

روحی احیای هویت روستایی و عشایری و تسریع در حرکت توانمندسازی فرهنگی روستائیان و عشایر را از اهداف ارزشمند این برنامه دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خوشحالی و تبریک به مردم فرهنگ دوست شهرستان سیرجان و رابر و اهالی روستاهای کهن سیاه و قنات ملک در کسب این افتخار ملی، از اجرای برنامه های متعدد فرهنگی با محوریت کتاب خبر داد. در روستاهای منتخب

بر اساس این گزارش، اختتامیه دهمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و عشایر با هدف تجلیل از اقدامات و تلاش های مسئولان، فعالان و مروجان فرهنگ کتاب به زودی در روستاهای منتخب برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا