کتاب و ادبیات

حمایت رئیس مرکز دائره‌المعارف اسلامی از ۳ وزیر پیشنهادی

تهران- ایرنا- رئیس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی از جمله وزرای پیشنهادی «حسین سیمای صراف» برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «سید عباس صالحی» برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدرضا صالحی امیری» برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی. پشتیبانی می شود

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی با انتشار متنی از وزرای پیشنهادی حسین سیمای صراف برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید رضا صالحی امیری او از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت کرد.

در متن این نامه آمده است:

“پیروزی مسعود بزیکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بارقه های امید و انگیزه در دل ایرانیان روشن شده است. و اکنون و در این ایام به دنبال پایان رای اعتماد وزرای پیشنهادی در شورای اسلامی برای تشکیل دولتی مقتدر و مقتدر بر اساس آرمان وحدت ملی برای رسیدن به شهرک سازی ایران عزیزمان است.

و چه خوب و خوب که برای عرصه فرهنگ و دانش سه تن از خادمان این دیار را به خانه ملت معرفی کرده است. من این وظیفه را برعهده گرفتم که حمایت قاطع خود را انجام دهم حسین سیمای صراف برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدرضا صالحی امیری اینجانب برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام و شهادت می‌دهم که این فرهنگیان آگاه، اگر مورد اعتماد وکلای مردم باشند (که امید می‌رود چنین باشد)، در مقابل مردم خدمتگزار خواهند بود. مردم شریف و شریف ایران.

حمایت رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی از 3 وزیر پیشنهادی

سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1343 در مشهد متولد شد و فرزند مرحوم آیت اللهی بود. میرزاحسن صالحی (درگذشت 1396)

او به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و در دانشگاه، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات اعظم به تحصیل فلسفه پرداخت. وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی. و دیگران مطالعه کرده اند; هر چند که لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی در مباحث فلسفی نیز در محضر اساتید است ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی از سال 1370 به تدریس دروس فقه، فلسفه و کلام اسلامی در حوزه و دانشگاه مشغول بوده است.

سید عباس صالحی در دولت یازدهم به عنوان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در تاریخ 28 مهر 1395 پس از استعفای وزیر فرهنگ وقت به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب شد و در تاریخ 28 مهر 1395 به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. 17 مرداد 1396 توسط حسن روحانی وی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

در 27 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول این روزنامه منصوب شد.

حمایت رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی از 3 وزیر پیشنهادی

سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

از سال ۱۳۹۷ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمانی به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را بر عهده گرفتند. علی اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سید عزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه 30 مردادماه، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور فهرست وزرای پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به شورای اسلامی ارائه کرد و از میان 19 وزارتخانه دولت، نام سید رضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قابل مشاهده است.

سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی متولد 1340 در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی و سابقه مسئولیت در سطح وزیران در دولت یازدهم است.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست ورزش و جوانان در دولت یازدهم از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی امیری همچنین معاونت بررسی های راهبردی وزارت اطلاعات، رئیس کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاونت پژوهش های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام را در امور اجرایی خود دارد. رکورد

حمایت رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی از 3 وزیر پیشنهادی

حسین سیمای صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش ایرنا، از زمان علی شریعتمداری45 سال از تصدی وزارت فرهنگ و آموزش عالی می گذرد.

شریعتمداری اولین وزیر فرهنگ و آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی به عنوان یک چهره علمی در حوزه علوم تربیتی شناخته شد و از آن زمان وزارت علوم به مدار فارغ التحصیلان غیر علوم انسانی تبدیل شد.

از آن زمان تاکنون وزرای علوم جمهوری اسلامی ایران عمدتاً فارغ التحصیلان علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه و حتی علوم باغبانی هستند.منصور غلامی; وزیر علوم دولت دوازدهم بوده اند) و اکنون پس از گذشت چندین دهه، یک پژوهشگر علوم انسانی به عنوان کاندیدای پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی شده است.

حسین سیمای صراف وزیر پیشنهادی علوم در سال 1347 در مشهد متولد شد، وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و لیسانس حقوق از دانشگاه تهران است. .

از شهریور 1398 تا اسفند 1400 (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم) پس از محسن حاجیمیرزایی و قبل از علی بهادری جهرمیدبیر هیات دولت بوده و سوابق اجرایی زیادی در وزارت علوم داشته است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا