کتاب و ادبیات

وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی‌کدکنی رفت

تهران – ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران عیادت کرد.

گزارش کردن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از دانشگاه تهران حسین سیمای صرافوی از ابتدای مسئولیت خود به عنوان وزیر علوم، دیدار با پیشکسوتان دانشگاهی و بزرگان کشور را آغاز کرد و پیش از این با برخی از این اساتید علم و پژوهش دیدار و گفتگو کرد. او این روند را با عیادت از دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی استاد ارجمند و از اساتید معروف دانشگاه تهران.

احمدرضا خضریاستاد دانشگاه تهران و مدیرکل امور وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در این دیدار حضور داشت، از این دیدار به عنوان دیداری دوستانه و صمیمانه با خاطراتی شیرین و دلنشین یاد کرد. دکتر هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر احمد جلالی در این جلسه اعضای دائم فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نیز حضور داشتند.

وزیر علوم از استاد شفیعی کدکنی عیادت کرد

به گزارش ایرنا حسین سیمای صراف وی چهارشنبه هفته گذشته (31 شهریور) با کسب 221 رای از مجموع 288 رای اعضای شورای اسلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم شد.

محمدرضا شفیعی کدکنی استاد بازنشسته دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شاعر، محقق، نویسنده (متولد 1318 روستای کدکن)، در کودکی به جای حضور در مدرسه در حضور پدر، محمدتقی ادیب نیشابوری (برای یادگیری زبان و ادبیات عرب) و شیخ هاشم قزوینی (برای فراگیری فقه و کلام و اصول) پس از آن به دانشگاه فردوسی مشهد رفت و دوره کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان رساند و سپس به تهران رفت و مدرک دکتری خود را در همین رشته گرفت و از سال 1348 که او 30 ساله بود، استاد دانشکده بود به کار خود ادامه داد.

استاد شفیعی همچنین به دعوت دانشگاه های آکسفورد، انگلستان، پرینستون، آمریکا و ژاپن تدریس می کرد و آثار مکتوب بسیاری از وی منتشر شده است. کتاب گوزن کوهی هزاره دوم (مجموعه اشعار) تازیانه های سلوک، اقلیم نور، تصاویر فانتزی در شعر فارسی، موسیقی شعر و تصحیح اسرار التوحید. بخش کوچکی از آثار اوست.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا