کتاب و ادبیات

ترغیب به خرید کتاب با یک پیامک/ تخفیف ۲۵ درصدی دریافت کنید

تهران – ایرنا – سامانه «بازار کتاب» برای بهبود روابط عمومی و شناخته شدن در جامعه برای خرید تا سقف یک میلیون تومان به همه شهروندان تخفیف 25 درصدی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، سامانه بازار کتاب جهت آشنایی مردم با فعالیت ها و امکانات خود اقدام به ارسال پیامک نموده است. در این پیامک اعلام شده است که تمامی شهروندان می توانند تا سقف خرید یک میلیون تومانی از 25 درصد تخفیف این سامانه استفاده کنند. برای این منظور اگر فردی یک میلیون تومان از بازار کتاب خریداری کند، می تواند از تخفیف 250 هزار تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کند. در این پیامک هزینه پست رایگان است.

تمامی شهروندان می توانند تا سقف خرید یک میلیون تومان از تخفیف 25 درصدی سامانه بازار کتاب استفاده کنند

«سامانه خرید کتابفروشی» در آبان ماه 1401 همزمان با سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی با هدف گسترش ویترین کتابفروشی ها و افزایش تعداد خریداران و مراجعه کنندگان به کتابفروشی ها طراحی و راه اندازی شد. پس از گذشت یک سال از فعالیت «سامانه خرید کتابفروشی»، گروه های فنی و محتوایی با بررسی ساختار و دستاوردها و همچنین پیشنهادات کارشناسی کارشناسان فنی و فعالان حوزه نشر و نیز نظرات مخاطبان و خریداران، مشکلات این سیستم و نقاط قوت آن را برطرف کردند. همچنین ارتقا یافت در نتیجه ساختار تکامل یافته «سیستم خرید کتابفروشی» با عنوان جدید «بازار کتاب» فعال شد.

درباره اینکه چرا نظام خرید از کتابفروشی ها و تولد «بازار کتاب» متولد شد، گفته شد: توسعه چرخه توزیع کتاب یا همان آخرین حلقه صنعت نشر ایران، همواره یکی از دغدغه های فرهنگی کشور بوده است. «توسعه بهینه چرخه توزیع» یعنی کتاب به راحتی در هر نقطه از کشور به دست همه خوانندگانش برسد. شغل کتابفروشی بنا به دلایلی هنوز در ساختار اقتصادی کشور جا نیفتاده است، پس باید فکری برای پوشش این خلأ کرد.

تشویق به خرید کتاب با پیامک/دریافت 25 درصد تخفیف

لزوم ارتباط خانه کتاب با کتابفروشان

همچنین معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مصاحبه که در مرداد 1403 با ایرنا انجام داد، تاکید کرد که این سامانه باید شاهراه توزیع و فروش و بستر این کار باشد و مردم به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند.

با وجود اینکه حدود 350 تا 360 کتابفروشی در سامانه بازار کتاب ثبت نام کرده اند، اما حدود 200 کتابفروشی در آن فعال هستند.

این در حالی است که هنوز بسیاری از مردم از فعالیت سامانه بازار کتاب اطلاعی ندارند و تبلیغات کافی برای آن صورت نگرفته است. زیرا در صورت خرید هر کد ملی تا سقف یک میلیون تومان از این سامانه، 25 درصد یارانه دریافت می کند. این عدد قابل توجهی است و در صورت فراگیر شدن، تعهدی برای مبلغ زیادی ایجاد می کند.

یاسر احمدوند وی در ارزیابی عملکرد این سامانه به لزوم برقراری ارتباط بهتر با کتابفروشان اشاره کرد و گفت: برای این امر امسال خانه کتاب تلاش بیشتری خواهد کرد. تشکیل جلسات مختلف، توضیح در مورد سیستم بازار کتاب و رفع ابهامات و سوالات؛ در نهایت اگر عیب و نقصی وجود داشته باشد آنها را برطرف می کند. فکر می کنم در ارتباط این سامانه با برخی کتابفروشی ها مشکل داریم و شاید نگرانی هایی در زمینه مالیات و انتقال اطلاعات به سازمان های نظارتی مالی وجود داشته باشد که باید رفع و توضیح داده شود.

تشویق به خرید کتاب با پیامک/دریافت 25 درصد تخفیف

یاسر احمدوند – معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاید برخی کتابفروشی هایی که کوچک هستند تصور کنند قدرت اجرایی برای پیوستن به این سامانه را ندارند اما گزارش ها نشان می دهد کتابفروشی هایی که در این سامانه فعال هستند فروش خوبی داشته و بازار خود را توسعه داده اند.

با وجود اینکه حدود 350 تا 360 کتابفروشی در این سامانه ثبت نام کرده و حضور دارند، اما حدود 200 کتابفروشی در آن فعال هستند، یعنی مشغول به کار هستند، فروش سامانه روند صعودی و رشدی را نشان می دهد. قرار بود تا پایان دولت 500 کتابفروشی فعال در این سامانه وجود داشته باشد. مسئولان در نظر گرفتند بخشی از فعالیت نشر باید در بازار کتاب انجام شود یعنی سالیانه حداقل هزار میلیارد تومان از این سامانه واریز شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا