کتاب و ادبیات

کنگره کتاب برای نسل جوان با حضور نمایندگانی از ایران در ایتالیا آغاز شد

تهران – ایرنا – سی و نهمین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای جوانان (IBBY) با حضور نمایندگانی از کشورمان در شهر تریست ایتالیا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، سی و نهمین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای جوانان (IBBY) امروز پنجشنبه 17 مرداد 2024 در شهر تریست ایتالیا آغاز به کار کرد.

در این کنگره ده ها سخنران از کشورهای مختلف به ارائه تحقیقات و دیدگاه های خود در حوزه ادبیات کودک و نوجوان می پردازند و علاوه بر آن دو نشست جایزه جهانی «آی رید» و «آساهی» نیز در این کنگره برگزار می شود. کنگره

در این کنگره سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی از پنج قاره از جمله کشورهای آسیایی ژاپن، کره جنوبی، چین، اندونزی، سنگاپور، هند، پاکستان، ایران و فلسطین اشغالی ارائه می شود.

هدی محمدی، بیگدلی محدث، راحله کریمیان، حدیثه حیدری، زهرا سیدی و پوریا گل بابایی 6 سخنران ایرانی برای ارائه سه مقاله در این کنگره شرکت کرده اند.

همچنین به نقل از سایت کنگره، مقالات چهار ایرانی دیگر به نام حسین تولایی، فرزانه رحمانی، لینک فرهادی و سید علی کاشفی خوانساری پذیرفته شده ولی در کنگره حضور ندارد.

کنگره دفتر بین المللی کتاب نسل جوان با شعار “به انقلاب بپیوندید!” به همه بچه ها کتاب خوب بدهید! از 29 اوت تا 1 سپتامبر (8 تا 11 سپتامبر 1403) در شهر تریست در شمال شرقی ایتالیا برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا