کتاب و ادبیات

پیکر «عمو حاتم کتاب‌باز» در بهشت بی‌بی سکینه کرج آرام گرفت + فیلم

تهران- ایرنا- پیکر حاتم طهبری معروف به «عمو حاتم صحافی» با حضور مدیران صندوق اعتباری هنر و جمعی در قطعه هنرمند بهشت ​​بی بی سکینه کرج تشییع و به خاک سپرده شد. از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پکار حاتم عضو است شناخته شده به عنوان عمو حاتم کتاب را باز می کند که یکشنبه شب – چهارم شهریور – به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی درگذشت، امروز پنجشنبه – هشتم شهریور ماه – با حضور مدیران صندوق اعتباری هنر و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در محل این هنرمند. قطعه قطعه بهشت ​​بی بی سکینه در استان البرز. به خاک سپرده شد

بدن از

در این آیین که نیکنام حسینی پور مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اردشیر رستمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و برخی از نویسندگان و هنرمندان نیز برای بدرقه عموی حاتم به خانه ابدی حضور داشتند.

هنرمندان نماد نبوغ و تخیل انسان هستند

اردشیر رستمی وی در این مراسم گفت: هنرمندان نماد نبوغ و فانتزی انسان هستند. اگر نباشند زندگی برای بشریت بسیار سخت می شود اما این افراد مورد بی توجهی تاجران فرهنگ و هنر قرار می گیرند و عمرشان کوتاه می شود.

وی افزود: در این دوره شاید 80 درصد از مرگ های هنری ما ناشی از ناسپاسی گالری های فرهنگ و هنر و دست اندرکاران این عرصه ها باشد.

رستمی با اشاره به برخی از هنرمندان فقید از جمله کامبیس درمکش و کوروش اسدی که برای پرداخت 100 هزار تومان مجبور شد 100 بار با ناشر تماس بگیرد، گفت: آدم چقدر می تواند تحمل کند؟ آنها نمی توانند مثل بعضی ها باشند، همه چیز را در خودشان می ریزند و سریع از بین می روند.

رستمی گفت: شهرام شیدایی می گفت: ناشر به سینه ام زد و گفت می کشمت و تاوان خونت را می دهم. ما در دنیای بی رحمی زندگی می کنیم و باید قدر خودمان را بدانیم و از همه شما می خواهم که اگر در کار هنری هستید حتماً در کنار آن کارهای دستی هم انجام دهید تا نیازی به هنر نباشید. فروشنده سپس می توانید تأثیر بگذارید.

نیکنام حسینی پور مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری حنار نیز با تشکر از کسانی که آثار زنده یاد حاتم طهبری را دنبال کردند، گفت: امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات دوستان باشیم. در تلاشیم با اطلاع قبلی مراسمی در تهران برای بزرگداشت آن مرحوم برگزار کنیم.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا