کتاب و ادبیات

پیکر محمدعلی بهمنی در بندرعباس به خاک سپرده می‌شود

تهران – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: پیکر محمدعلی بهمنی روز سه شنبه سیزدهم شهریور ماه در فرهنگسرای آوینی بندرعباس تشییع می شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل جهانگیری وی با اعلام این خبر اظهار داشت: مراسم تشییع و بزرگداشت زنده باد محمد علی بهمنی این شاعر پیشکسوت سه شنبه سیزدهم شهریور ماه در فرهنگسرای آوینی بندرعباس برگزار می شود و محل دفن این استاد شعر و غزل کشورمان نیز در ضلع جنوبی فرهنگسرای آوینی پیش بینی شده است.

عباس سجادی مدیر فرهنگی و سخنگوی «ستاد بزرگداشت محمدعلی بهمنی» نیز امروز در گفت و گو با اصحاب رسانه از برگزاری مراسم تشییع پیکر محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرا روز یکشنبه 20 شهریورماه از ساعت 9 صبح از مقابل هدایای محمدعلی بهمنی خبر داد. تالار وحدت (پهنه رودکی).

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر انجمن های فرهنگی و هنری هرمزگان، اهالی فرهنگ و هنر و مدیران و مسئولان عالی رتبه استان و تایید خانواده ایشان، پیکر این شاعر تاثیرگذار و ترانه سرایی که چندین دهه در بندرعباس زندگی می کرد و پایه گذار رویدادهای مهم ادبی و هنری در آنجا بود در آرامگاهی ویژه در یکی از مراکز فرهنگی آن شهر به خاک سپرده می شود.

محمدعلی بهمنی در سال 1321 در دزفول به دنیا آمد و شامگاه نهم شهریور ماه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه مغزی درگذشت. «باغ لال»، «در بی وزنی»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود»، «این خانه واژه آتش دارد»، «شاعر شنیده می شود»، «چتر برای چیست، رویایی که خیس نمی شود» و من هنوز زنده ام و غزل «فکر کنم» از دفتر شعر اوست.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا