کتاب و ادبیات

«نام‌ها از کجا می‌آیند» در کتاب‌فروشی‌ها

تهران- ایرنا- کتاب «اسم ها از کجا آمده اند» درباره برندسازی شخصی نوشته شده و در آن 14 شخصیت معروف و برند شخصی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، در کتاب «اسم ها از کجا می آیند»، 14 شخصیت و برند شخصی معروف ایرانی که هر کدام محل مراجع بسیاری در حوزه کاری خود هستند، مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. نام هایی که به تدریج خوانده می شوند نیما یوشیج رزق و روزی روح ما شده اند و هرکدام در حیطه کاری خود مرجعی محسوب می شوند و بخشی از فرهنگ امروز ایران را در پازلی بزرگتر نشان می دهند. این کتاب را می توان تنها کتاب تالیفی به زبان فارسی دانست که به عنوان نمونه عینی به برندسازی شخصی بر اساس شخصیت های ایرانی می پردازد.

حسین گنجی روزنامه‌نگار و پژوهشگر در پنجمین کتاب خود با عنوان «اسم‌ها از کجا می‌آیند» «برندسازی شخصی؛ راهی دوست‌داشتنی درازمدت»، 14 برند شخصی معتبر و بسیار معتبر ایران؛ محمدرضا شجریان، ابراهیم گلستان، ایران درودی، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی محد، هوشنگ ابتهاج، محمد احسایی، ژاله آموزگار، رضا داوری اردکانی، کامبیز درمبخش، مصطفی ملکیان، بهرام بیضایی، هادی‌الودخانیکی، قلم. بر اساس مدل ها و روش های برندسازی شخصی تحلیل کرده است. وی برندهای ایرانی را با الگوهای رایج برندسازی شخصی که در دنیا آموزش داده می شود تطبیق داد و سعی کرد با ارائه نمونه هایی در زمینه های مختلف ضمن الگوبرداری از آنها، مسیر طولانی و دشوار برندسازی شخصی را تشریح کند.

چهره 14 شخصیت منتخب کتاب هادی حیدری طراحی کرده است و جلد کتاب اثر آرش تنی است.

فرزاد مقدممدرس و مربی دوره های برندینگ و دانشجوی رشته برندینگ در پیشگفتار این کتاب با سوالی با عنوان داستان این کتاب چیست؟ وی نوشت: برای یادگیری برندسازی شخصی، معمولاً علاوه بر مدل ها، روش ها و تکنیک های مختلف، به مثال هایی نیاز داریم.آلبرت انیشتین; الگو قرار دادن یکی از راه های تربیت نیست، بلکه تنها راه تربیت است. نمایش مثال ها و الگوها یک راه طبیعی و آسان برای یادگیری است. با نشان دادن یک مثال موفق، مفاهیم و روش های دشوار و شاید انتزاعی را به چیزی ملموس تر، آسان تر و قابل فهم تر تبدیل می کنیم. از این رو مثال های این کتاب می تواند برای کسانی که در این راه قدم می گذارند کمک کننده باشد. شاید نمونه ها و مدل های انتخاب شده در این کتاب، نمونه های جامعی برای گنجاندن انواع برندهای شخصی در کشور ما نباشد. اما برای تبدیل شدن به یک برند شخصی اصیل و ماندگار (اگر چنین دغدغه ای دارید)، یادگیری از مثال های ارائه شده در این کتاب کار شایسته ای است.

گنجی در بخشی از مقدمه کتاب خود که به طور مفصل به برندسازی شخصی می پردازد، داستان کتاب را این گونه بیان کرده است: «پرسونال برندینگ یعنی داشتن هدف، الگو همراه با تلاش مستمر و طولانی که نتوانید آن را انجام دهید. فقط از آن خسته شوید، بلکه از آن لذت ببرید. شما باید یک داستان خوب برای روایت کردن از زندگی خود داشته باشید برندهای شخصی ایرانی و الگوها و روش هایی که خواسته یا ناخواسته در توسعه شخصی خود به کار گرفته اند، از «برندسازی شخصی» دریافت شده است. «این راه دوست داشتنی درازمدت» ارائه می شود تا بدانیم «اسم ها از کجا آمده اند» و چگونه رزق و روزی روح ما می شوند.

روش مورد استفاده در کتاب تلفیقی از کار کتابخانه ای و مصاحبه است و همانطور که نویسنده کتاب در مقدمه بیان کرده است، شخصیت های منتخب به گونه ای انتخاب شده اند که زنده بوده و امکان دسترسی مستقیم و مصاحبه را داشته باشند. حداقل تا زمان نگارش مقاله). ممکن است برخی از شخصیت ها در مسیر نگارش کتاب به رحمت خدا رفته باشند و ثانیاً می توان مصاحبه کرد و نزدیک شد تا به شرایط و نوع نگاهشان به زندگی پی برد.

این کتاب می تواند برای دانشگاهیان، پژوهشگران و فعالان حوزه های علوم ارتباطات، برندسازی، تبلیغات، جامعه شناسی و علاقه مندان به مطالعات رسانه های نوین مفید باشد. نام ها از کجا می آیند؟ برندسازی شخصی؛ یک جاده طولانی و دوست داشتنی» در 188 صفحه توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است. طراحی چهره های این کتاب توسط هادی حیدری، طراحی جلد توسط آرش تنه و طراحی گرافیک توسط هادی حیدری انجام شده است. فاطیما زمانرو و ویرایش یلدا شصتفر مسئول بوده اند

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا