کتاب و ادبیات

دانشگاه تهران به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم پیوست

تهران- ایرنا- دانشگاه تهران به فهرست منابع کتابخانه های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.

گزارش کردن معاونت علمی و آموزشی ایرنا از ایراندک، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به همراه کتابخانه های تخصصی دانشکده های مختلف این دانشگاه، بیشترین تعداد کتاب را در بین کتابخانه های دانشگاهی کشور در خود جای داده و در اولین مرحله از پیوستن به این دانشگاه به نمایه ها، فراداده های کتاب های فارسی این مجموعه بزرگ در اختیار کاربران قرار گرفته است است

تعداد عناوین بی نظیر فارسی در این مجموعه بیش از تعداد 460000 عنوان شامل بیش از 200000 عنوان بود دانشگاه جدید و موارد دیگر با سایر دانشگاه هایی که قبلاً به لیست متصل شده اند مشترک است. با اضافه شدن این مجموعه، تعداد عناوین منحصربفرد فارسی در کاتالوگ ها از مرز 800000 گذشت.

فهرست منابع کتابخانه های دانشگاهی با هدف تقویت شبکه ملی کتابخانه های دانشگاهی ایران توسط شرکت ایرانداک طراحی و اجرا شده است.

این شبکه در سال 1403 تأسیس شد و امکان در اختیار قرار دادن منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه های دانشگاهی را در اختیار محققان قرار می دهد. به زودی کتابخانه های تخصصی نیز می توانند به این شبکه بپیوندند. این شبکه با همکاری مدیریت پشتیبانی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایراندک ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، پژوهشکده علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در سال 1366 تأسیس شد و قبل از نام فعلی، در سال 1377 «مرکز اسناد علمی ایران»، در سال 1377 «مرکز اسناد و اطلاعات علمی ایران» و «پژوهش اطلاعاتی» نامیده می شد. مرکز» در سال 1377. و اسناد علمی ایران» در سال 1383 خوانده شد.

این پژوهشکده دارای سه پژوهشکده به نام های فناوری اطلاعات، علوم اطلاعات و جامعه و اطلاعات می باشد. مأموریت اساسی ایرانداک بر اساس اساسنامه و برنامه راهبردی پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری پژوهشی و اطلاع رسانی و حمایت از سیاست گذاری علم و فناوری است. این پژوهشکده وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و زیر نظر هیئت امنا اداره می شود.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران دارای 28 عضو هیئت علمی است و خدمات مختلفی از جمله تصحیح پایان نامه ها، پایان نامه ها و پروپوزال ها، ایجاد پرسشنامه، پیشینه پژوهشی و تحقیقات دقیق در حوزه سیاست گذاری علم و فناوری را ارائه می دهد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا