سیاست

پرداختن چشم‌انداز دولت چهاردهم و «حکمرانی خردمندانه» در رادیو

رضا کوچک زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، با بیان اینکه رادیو گفت‌وگو با عنوان سکوی نخبگانی معاونت صدا همواره تلاش دارد رسانه نخبگان، مردم و حاکمیت باشد گفت: حکمرانی خردمندانه همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند با افراد دارای خرد و اندیشه، شکل می گیرد. خرد و اندیشه حکمرانی چیزی ورای علم و تخصص صرف کارشناسی است که همکاران برنامه ساز این شبکه نخبگانی در هفته دولت با تمرکز بیشتر بر این نگاه، ضمن مرور دستاوردهای دولت سیزدهم به چشم انداز حکمرانی خردمندانه برای دولتمردان دولت چهاردهم در تمامی برنامه ها پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه خرد حکمرانی در میدان عمل به کارشناس نگاه واقعی می دهد، ادامه داد: رادیو گفت وگو به صورت روزانه در ۵ برنامه تخصصی و گفتگو محور خود با دعوت از صاحب نظران و اندیشه ورزان، مسیر روشنی را در تخصص های مختلف به بحث و تبادل نظر اختصاص می دهد و در هفته دولت با نگاه ویژه تری سعی در تولید شاخصه های حکمرانی خردمندانه در تراز انقلاب اسلامی داشت.

مدیر رادیو گفت و گو با اشاره به اینکه کارشناس خردمند می‌داند برای هر مشکلی راه‌حل وجود دارد و با امید به حل آن حرکت می‌کند، مطرح کرد: برنامه های گفتگوی اجتماعی،اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی میزگردهای تخصصی را اجرا می کنند و برنامه امواج شبهه با رفتارشناسی رسانه های بیگانه سم پاشی و اقدامات رسانه ای دشمن برای نفوذ بر جامعه ایرانی را خنثی می کند و در برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه گفتمان روش های تهاجم ترکیبی در فضای جنگ های ترکیبی تولید و به مخاطبان عرضه می شود.

کوچک زاده یکی از کارویژه های هر رسانه ای را تولید گفتمان برای رسیدن به حکمرانی خردمندانه در جامعه دانست و تاکید کرد: در نگاه مقام معظم رهبری اداره خوب کشور به عنوان اصلی‌ترین مصداق خدمت مسؤولان به مردم دانسته شده است، تولید دانش مبتنی بر میدان در ذات یک رسانه تخصصی است که رادیو گفت و گو با انتشار بیش از ۲۵ جلد کتاب تخصصی از برنامه های تخصصی خود گام نخبگانی حوزه رسانه در این امر را برداشته است.

اینک که ما در وسط یک معرکه مهم از جنگ ترکیبی- شناختی ایجاد شده توسط دشمن واقع شده ایم، رسالت داریم تا برای تقویت کشور و تولید اقتدار و قدرت برای جمهوری اسلامی روز آمدترین تولیدات را داشته باشیم

وی ضمن تاکید بر اینکه علم کارشناس، دستیار مدیریت عقلانی او است نه راهبرد نهایی او، تصریح کرد: اتاق فکر رادیو گفت و گو با تمرکز بر اولویت‌های مهم برای شروع به کار دولت چهاردهم در هفته دولت، ضمن توزیع شاخصه‌های حکمرانی خردمندانه در لایه های محتوایی تمامی برنامه های خود، در یک فصل ۲۳ قسمتی از برنامه تخصصی ساعت بیست و چهار و یک دقیقه به اهمیت موضوع حکمرانی، علوم شناختی و رسانه پرداخت.

مدیر رادیو گفت و گو در معرفی بیشتر این برنامه گفت: برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه، بیش از ۴سال تحقیق و پژوهش تیم برنامه سازی را صرف خود کرده است. توجه به مفاهیم و اصول ارائه شده در برنامه، بررسی ابعاد، جامعه مخاطب، دعوت از کارشناسان مدعو و نحوه ارائه برنامه یک کار کامل و تحقیقاتی است. این برنامه بسیاری از مباحث را برای اولین بار در کشور مطرح می کند و عمق آن به نحوی است که می توان ادعا کرد، رادیو گفت و گو پیشتاز ترین سکوی علمی- رسانه ای حوزه علوم شناختی در کشور در حال حاضر است. طبعا این ادعا مرهون تحقیقات دیرپای عوامل برنامه ساز این برنامه هست که علت ادامه دار بودن برنامه و تولید ۱۰ فصل تخصصی آن است. چرا که موضوعات مطروحه در این برنامه بکر و بدیع است؛ حرف برای گفتن دارد و از همه مهمتر، یکی از مهمترین مواردی ست که دشمن بر روی ان برنامه ریزی کرده است را مورد تبیین قرار می دهد.

کوچک زاده در پایان گفت: رسانه ملی، به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، «دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف و تفتین» است. از این زاویه مقر اصلی تبیین و اگاهی بخشی در زمینه های نوپدید همچون علوم شناختی صدا و سیماست؛ خاصه آن که این علوم در بستر جنگ شناختی در جهت فتنه سازی و تحریف واقعیت توسط دشمن مورد بهره برداری واقع می شود. لذا ما در رادیو گفت و گو با توجه به رسالت جریان سازی خود، توجه ویژه ای به این مهم داریم . زمان برای اقدام کم است. جنگ هرگز مجال نمی دهد تا ان گونه که ما می خواهیم برنامه ها به پیش برود بلکه همواره باید امادگی حضور در کوران حوادث را داشته باشیم. اینک که ما در وسط یک معرکه مهم از جنگ ترکیبی- شناختی ایجاد شده توسط دشمن واقع شده ایم، رسالت داریم تا برای تقویت کشور و تولید اقتدار و قدرت برای جمهوری اسلامی روز آمدترین تولیدات را داشته باشیم و از دیگران از جمله دشمنان عقب نمانیم.

به گزارش ایرنا، جایگاه و کارکرد رسانه ها در حکمرانی خوب با بحث «رسانه ها و قدرت» ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. در دنیای امروز از رسانه به عنوان یکی از ارکان قدرت و بازیگر اصلی دنیای بین الملل یاد می کنند. علاقه مندان جهت اطلاع از جدول پخش رادیو گفت و گو می توانند به سایت این شبکه رادیویی مراجعه و یا شنونده این شبکه رادیویی از طریق موج fm ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز باشند.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا