کتاب و ادبیات

زندگی‌نامه نخستین شهید زن مدافع سلامت منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «روحانی راد» روایتی مستند از زندگی دکتر «شیرین روحانی راد» اولین شهید زن مدافع سلامت است که در سال 1400 در شهرستان پاکدشت به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب «روحانی راد؛ روایتی مستند از زندگی شهیده، حامی سلامت دکتر شیرین روحانی راد«آیا شیرین روحانی راد برای جبران کمبود پزشک شب و روز در بیمارستان بستری شد، ضعف و خستگی ایمنی او را تهدید کرده و مبارزه با ویروس کرونا را برایش دشوارتر کرده است تا اینکه به دلیل ابتلا به بیماری، دستور بستری شدن در بیمارستان صادر شد. شدت بیماری خود را سپری کرد و 10 روز در همان بیمارستانی که مشغول به کار بود، بستری شد.

کرونا به شدت ریه های وی را درگیر کرده بود و به دلیل وخامت حالش به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد. در آنجا بیماری بر او غلبه کرد و در 7 اسفند 1396 به فیض شهادت نائل آمد و در جوار شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم در گلستان شهدای 10 امام به خاک سپرده شد. شهرستان پاکدشت.

تا زمانی که شیرین به ویروس کرونا مبتلا بود و در بیمارستان بستری بود، برای اینکه خانواده‌اش را نگران نکند، به آن‌ها گفت: «به دلیل کمبود پزشک، باید شبانه روز در بیمارستان بمانم». خانواده‌اش هر روز صبح برای اینکه خیالشان راحت باشد که او سالم است، شب‌ها به والدینش یادآوری می‌کرد که قرص‌های فشار خونشان را بخورند.

روحانی راد اولین مدافع سلامت شهرستان پاکدشت در سال 1400 است که علاوه بر حضور در خط مقدم مقابله با این بیماری، در اورژانس بیمارستان شهدای پاکدشت مشغول به کار بود، با مرکز بهداشت شریف آباد و شهید اشرفی اصفهانی نیز همکاری داشت. درمانگاه این شهر

بخشی از متن کتاب

او در حال تحویل چمدان های سنگین به بخش چمدان فرودگاه بود.

-دکتر خیلی سنگینه، بذار کمکت کنم.

ممنون جناب دکتر اختران متأسفانه هر کاری کردم آسان نبود.

دکتر صابر اختران در اولین دیدار متوجه حجاب و عفت بی نظیر دکتر روحانی شد. او دریافت که او کاملاً با توصیفاتی که شنیده بود مطابقت دارد. چمدان را از دست شیرین گرفت و به مسئول مربوطه تحویل داد:

-خودتو معرفی نکن هر جا که به کمک نیاز دارید بپرسید. باعث افتخار من است که در کنار دکتری مثل شما هستم.

شیرین به نشانه احترام و تشکر سرش را پایین انداخت:

– نه آقای دکتر، شما جوانتر و به روزتر هستید، حتما این سفرها تجربه کاری شما را بالا می برد.

شیرین همیشه در جمع دوستان دکتر جوان بود و سعی می کرد اعتماد به نفس و عزت نفس آنها را بالا ببرد تا مسیر پر فراز و نشیب درمان را ادامه دهند. با وجود اینکه می دانست افراد جوان و کم تجربه به تیم های اعزامی دعوت می شوند، هیچ برتری در خود احساس نمی کرد.

کارت پرواز را دریافت کردند. به سمت دروازه پرواز رفتند. سکوت نسبتا طولانی بین آنها برقرار شد. دکتر اختران پرسید:

– دکتر خیلی ساکته!

شیرین به فضای وسیع فرودگاه که از پشت شیشه سالن نمایان بود خیره شد:

-نمیدونم چی بگم حس خوبی دارم یک حس خاص و جدید که دوست ندارم با هیچ چیز دیگری در دنیا عوضش کنم.

همکارش لحظه ای سکوت کرد. شخصیت دکتر روحانی از نظر ایشان بیشتر پررنگ شد. با هر کلامی بیشتر متوجه روحیه انسان دوستانه اش در قالب حجاب و حیا می شود: «چه بیان زیبا و شیوا».

وقتی هواپیما بلند شد شیرین از پنجره هواپیما به پایین نگاه کرد. با افزایش ارتفاع، ساختمان ها کوچکتر و کوچکتر شدند. از بالا نشانی از آدمی نبود، از اندک و کثیرشان، از ادعاهایشان و… نگاهش را از زمین گرفت و به وسعت آسمانی خیره شد که پایانی نداشت و سخاوتمندانه دنیا و مکان را جای داده بود. در آغوش پر مهر او

اعضای تیم پزشکی حلال احمر در هتل درمانگاه نجف مستقر شدند. دکتر روحانی با توجه به توانمندی و تخصص کادر درمانی توانست در این مدت کوتاه با کادر درمانی آشنا شود. (ص 134 و 135)

کتاب «روحانی راد؛ وی روایتی مستند از زندگی دکتر شیرین روحانی راد، مدافع سلامت نوشت. معصومه حسینی به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران و سپاه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) 1000 نسخه در 258 صفحه با اسناد و عکس در قطع راگی با کاغذ کاهی به چاپ رسیده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا