کتاب و ادبیات

تنها ۱۵ درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌های فارس وصول شد

شیراز- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت: کمتر از 15 درصد از نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری های فارس در سال 1402 جمع آوری شد.

محمدحسین فیروزی بدون اشاره به میزان پرداختی شهرداری های فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه حجم اعتبار نیم درصدی سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها بسیار ناچیز است، اما منبع اصلی درآمد برای این مراکز فرهنگی برای خدمت به مردم است.

وی گفت: این درآمد صرف تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی و تامین منابع و هزینه های جاری می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با بیان اینکه جمع آوری این کمک قانونی را هم از طریق استانداری ها و هم از طریق انجمن کتابخانه های عمومی کشور پیگیری می کنیم، گفت: تا زمانی که شهرداری ها به پرداخت دقیق و به موقع نیم درصد توجه کنند. سهم کتابخانه های عمومی، توسعه این مراکز در شهر به خود خدمت کرده اند.

فیروزی ادامه داد: به عنوان نمونه شهرداری های مرودشت و کازرون که این سهم را پرداخت کرده اند به زودی از کتابخانه سیار بهره مند خواهند شد.

تنها 15 درصد از سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری های فارس جمع آوری شد

شهرداری ها به همان اندازه که به پرداخت دقیق و به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی توجه دارند، به توسعه این مراکز در شهر خود خدمت کرده اند.

وی تصریح کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی موضوعی محوری است و کتاب در همه امور اجتماعی و فرهنگی پایه و اساس است. هر چه بیشتر به کتابخانه های عمومی توجه کنیم با ناهنجاری های کمتری در مسائل مختلف فرهنگی مواجه می شویم. به عنوان مثال می توان مشکل ترافیک را حل کرد و بخش عمده ای از فرهنگ سازی برای ارتقای فرهنگ ترافیک از طریق کتابخانه ها امکان پذیر است.

فیروزی بیان کرد: انجمن های کتابخانه های عمومی فارس در تمامی ادارات، شهرستان ها و استان ها به عنوان بالاترین مرجع مدیریت این کتابخانه ها بر اساس قانون نقش جدی در این زمینه دارند و سال گذشته انجمن استان فارس به عنوان انجمن ملی انتخاب شد. کتابخانه

وی با بیان اینکه مسیر توسعه کتابخانه های عمومی فارس روشن است، گفت: کتابداران به عنوان فرهنگی ترین مشاغل جامعه، نجابت و صداقت هستند و مشاوری مطمئن برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستند.

استان فارس با 267 کتابخانه عمومی فعال، سومین استان بهره مند از این زیرساخت فرهنگی پس از تهران و اصفهان است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا