موسیقی

زمان اختتامیه جشنواره ملی سرود فجر اعلام شد



به گزارش خبرنگار آرتونلاین، حامد جلیلی دبیر جشنواره سرود ملی فجر گفت: این جشنواره در مهر ماه 1402 با استقبال حدود 700 گروه از سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرد و مرحله استانی آن در 4 شهر مشهد برگزار شد. اصفهان، میناب و تهران اکنون گروه های راه یافته به مرحله نهایی با هدایت دبیرخانه جشنواره آثار خود را برای اجرا در مرحله نهایی جشنواره تولید کرده اند.

وی افزود: گروه های سرود برای اولین بار در جشنواره های کشوری باید آثار خود را همراه با ارکستر زنده در مقابل داوران اجرا کنند. به همین منظور در ماه های اخیر یک گروه ارکستری کاملا حرفه ای توسط دبیرخانه جشنواره تشکیل شده است. این ارکستر آثار همه گروه ها را به گونه ای تمرین کرده است که اکنون برای اجرای زنده با هر گروه آمادگی کامل دارند.

جلیلی در ادامه سخنان خود گفت: به تمرین گروه های سرود نیز فکر کرده ایم و به همین منظور 28 گروه سرود که برای تمرین کار با ارکستر انتخاب شده اند، از 30 شهریورماه در محل اجرای مرحله پایانی زنده خواهند بود. ، در تهران و مسابقات مرحله نهایی نیز در روزهای 23، 24 و 25 شهریور 1403 در تالار رودکی برگزار می شود.

دبیر اولین جشنواره سرود ملی فجر تصریح کرد: برای داوری مرحله پایانی و مقدماتی از اساتید و صاحب نظران حرفه ای در حوزه موسیقی و سرود دعوت شده است و از شهلا میلانی، سید جواد هاشمی، مجید اخشابی و حامد عسگری دعوت شده است. افرادی هستند که نمایش های پایانی را قضاوت خواهند کرد.

حامد جلیلی در پایان گفت: اختتامیه این جشنواره با اهدای جوایز به گروه های برتر، تقدیر از تصویر ماندگار سرود و ویژه برنامه های 26 شهریور با حضور مسئولان در تالار وحدت برگزار می شود. و اهل فرهنگ و هنر.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا