کتاب و ادبیات

تلاشی ماندگار برای شناساندن مبانی حقوق ایران

تهران – ایرنا – دایره المعارف حقوق ایران که با کوشش اساتیدی چون کاظم موسوی بجنوردی و مصطفی محقق داماد در حال تدوین است و هم اکنون جلد اول آن با تزیینات طبیعی مزین شده است، تلاشی ماندگار و کم نظیر در این زمینه است. شناخت و آشنایی با مبانی حقوقی ایران است و بی شک تنها است و مندج چراغ روشنی برای جامعه علمی و حقوقی کشور خواهد بود.

اگر حقوق را علم بدانیم، بدون شک فن یا هنر ابزاری برای کاوش، به کارگیری یا ارائه آن زبان است. به همین دلیل است که مفاهیم و واژگان تخصصی در حقوق بسیار مهم است و وکیل بدون آگاهی دقیق و صحیح از این مفاهیم نمی تواند کار کند. دایره المعارف نویسی که یک سنت علمی رایج برای همه رشته هاست، اهمیت و ضرورت بیشتری در مورد حقوق می یابد و حقوقدانان را با معنای دقیق کلمات کلیدی و اصطلاحات حقوقی آشنا می کند. دایره‌المعارف‌ها که محصول انباشت تجربیات و چکیده‌های مطالعات انجام‌شده در آن حوزه هستند، نه تنها ابزار علمی، پژوهشی و کاربردی برای اهالی آن علم هستند، بلکه نقطه ورود و نقشه راهنما برای محققان و اندیشمندانی هستند که می‌خواهند. برای ورود به رشته یک موضوع جدید یا تحصیل در یک دوره متوسط.

تلاشی ماندگار برای معرفی مبانی حقوق ایران

حمیدرضا علومی، یزدی، دانشیار، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه علامه طباطبایی

مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی که چراغ این سنت حسنه را در این کشور روشن کرده است، بی شک از روح روشن و ضمیر آگاه عالمانی الهام می گیرد که ژرف اندیشی فراتر از زمان و مکان هستند و شایسته تقدیر و تشکر هستند. دایره المعارف حقوق ایران که با همت اساتیدی چون کاظم موسوی بجنوردی و مصطفی محقق داماد در حال ویرایش است و هم اکنون جلد اول آن مزین به نگین طبیعت است، تلاشی ماندگار و کم نظیر در عرصه شناخت و آشنایی با مبانی حقوقی ایران که بی شک تنها و ماندگار چراغ راه علمی و علمی کشور خواهد بود. جامعه حقوقی

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا